Pomorsko pravo za jahte i brodice (CROSBI ID 743626)

Milošević Pujo, Branka ; Petrinović, Ranka Pomorsko pravo za jahte i brodice. Split: Pomorski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2008. 333..

Milošević Pujo, Branka ; Petrinović, Ranka

Pomorsko pravo za jahte i brodice

U udžbeniku autorice prikazuju pomorsko pravo za jahte i brodice. Sve složeniji zahtjevi za pravnim uređenjem različitih pitanja koji se odnose na plovila za razonodu rezultirali su donošenjem propisa koji na suvremeniji način uređuju pravne odnose u vezi s tim plovnim objektima. U Republici Hrvatskoj status jahti i brodica uređen je Pomorskim zakonikom (NN br. 181/04 i 76/07). Njegove odredbe koje se odnose na brodove primjenjuju se i na jahte i brodice osim ako samim Zakonikom nije drugačije određeno. Detaljnije odredbe o jahtama i brodicama sadrži Pravilnik o brodicama i jahtama (NN br. 27/05, 57/06, 80/07 i 3/08) i drugi pomorskopravni podzakonski akti (Pravilnik o uvjetima koje moraju zadovoljavati objekti, te fizička ili pravna osoba koja obavlja djelatnost iznajmljivanja plovila, Pravilnik o načinu, uvjetima i postupku određivanja i vođenja evidencije imena i oznaka brodova i jahti, Uredba o postupku davanja koncesijskog odobrenja na pomorskom dobru, Uredba o uvjetima za dolazak i boravak stranih jahti i brodica namijenjenih športu i razonodi u unutarnjim morskim vodama i teritorijalnom moru Republike Hrvatske i dr.). Tehnička pravila za statutarnu certifikaciju jahti i brodica (NN br. 130/07) Hrvatskog registra brodova usuglašena su s europskom Direktivom 94/25 EC o rekreacijskim plovilima. Udžbenik je podijeljen u 10 poglavlja a njihov je sadržaj usklađen s programom za stjecanje zvanja propisanih Pravilnikom o brodicama i jahtama. U prvom se poglavlju definira pojam i navode izvori pomorskog prava. Drugo se poglavlje bavi morskim i podmorskim prostorima (međunarodno pravo mora). Treće poglavlje odnosi se na sigurnost plovidbe, a u četvrtom se objašnjava uloga zapovjednika jahte i voditelja brodice. Peto poglavlje obrađuje inspekcijski nadzor sigurnosti plovidbe. Šesto se poglavlje bavi upisom jahta i brodica u odgovarajuće upisnike, dok se u sedmom poglavlju objašnjavaju stvarna prava na jahtama i brodicama. Osmo je poglavlje posvećeno ugovorima o iskorištavanju jahta i brodica, gdje se posebno analizira ugovor o najmu plovila za razonodu. Deveto poglavlje nosi naziv pomorske havarije dok posljednje, deseto, sadrži materiju pomorskog osiguranja jahta i brodica.

pomorsko pravo ; jahte ; brodice ; međunarodno pravo mora ; posada jahte i brodice ; sigurnost plovidbe ; pomorsko osiguranje

Maritime Law for Yachts and Sailing Boats

maritime law ; yachts ; sailing boats ; international law of the sea ; crew members ; safety of navigation ; marine insurance