Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Stari i novi mediji : sociološka istraživanja medijskog stiliziranja života (CROSBI ID 5754)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Leburić, Anči ; Quien, Maja ; Lovrić, Dino Stari i novi mediji : sociološka istraživanja medijskog stiliziranja života. Split: Redak, 2008

Podaci o odgovornosti

Leburić, Anči ; Quien, Maja ; Lovrić, Dino

Leburić, Anči

Matković, Tihana ; Nigoević, Magdalena ; Rendulić, Jasna

hrvatski

Stari i novi mediji : sociološka istraživanja medijskog stiliziranja života

Empirijska studija autorica Anči Leburić i Maje Quien, te autora Dina Lovrića pod naslovom Stari i novi mediji: sociološka istraživanja medijskog stiliziranja života nastala je u okviru predmeta Sociološka istraživačka radionica čija je nositeljica prof. dr. Anči Leburić. Ova se studija predmetno orjentirala na stare i nove medije. Cilj joj je bio sagledati korištenje, raširenost i utjecaje medija, tj. njihovu (ne)izravnu ulogu u oblikovanju potreba, znanja, sposobnosti i vještina stanovnika Hrvatske. Mediji su postali dio ljudske svakodnevice i konstantno su uključeni u život pojedinaca. Zbog njihove značajne uloge, autori su smatrali važnim sustavno ih istražiti, pa su tijekom tri empirijska istraživanja iz 2000., 2001., te 2006., ispitali ukupno 4520 stanovnika. Koristeći metodološku strategiju u kojoj su kombinirali ankete i intervjue, ispitivani stanovnici bili su uglavnom urbanoga porijekla. Ispitanici sebe percipiraju prosječnima, pa su se većinom svrstavali u srednji društveni sloj. Uglavnom su završili srednju školu, a žive u domaćinstvima koja obuhvaćaju tri do četiri člana. Istraživački rezultati su pokazali da ispitanici stare medije većinom posjeduju, a cilj njihovoga korištenja je uglavnom informiranje. Najčešće upotrebljavani novi mediji su mobilni telefon, računalo, internet, kabelska televizija, video recorder/ player i video kamera. Oni svakako olakšavaju suvremenu komunikaciju koja, između ostaloga, pomaže i u povećavanju poslovne efikasnosti. Internet postaje ključan dio života, a preko njega se, osim iznalaženja brojnih informacija, mogu plaćati računi, slušati muzika, kupovati, te chatati sa prijateljima. Tako se stvaraju virtualne zajednice, virtualna poduzeća i timovi koji funkcioniraju isključivo on-line. Među slabije korištene nove medije spadaju e-mail, te foto aparat, a najmanje su zastupljeni automatska sekretarica, biper i diktafon. S obzirom na individualne i kolektivne dimenzije življenja, rezultati su pokazali zadovoljstvo ispitanika vlastitim obrazova¬ ; njem, druženjem sa prijateljima, kao i svojim društvenim ugledom, te ugledom njihovih prijatelja. Nezadovoljni su novčanom situacijom, zadovoljavanjem kulturnih potreba, te poslovnim napredovanjem. Građani smatraju da su najveći problemi siromaštvo, društvene nejednakosti, socijalna kriza i drugi socijalni problemi. Konačno, smatrali smo važnim istražiti aspekte medijske uređivačke politike, djelatnika, medijskih tema i sadržaja. Utvrdili smo da mediji posjeduju moć usmjeravanja uređivačke politike u smislu odabira tema koje pomažu ljudima, utječu na rješavanje društvenih problema, pa možda čak i prisiljavaju političke vlasti na rješavanje problema kao što su kriminal, korupcija i sl. Jednom riječju, mediji su centralni element organiziranja svih aspekata življenja, pa se bez njih ne može zamisliti život u suvremenom društvu.

stari mediji; novi mediji; sociološko istraživanje; medijsko stiliziranje života

Na koricama knjige se nalazi CD s tabličnim i grafičkim prikazima istraživačkih rezultata.

engleski

The Old and The New Media : Sociological Research of The Media That Style Our Lives

nije evidentirano

old media; new media; sociological research; media's styling the life

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Split: Redak

2008.

978-953-7595-04-3

136

Biblioteka Istraživačke studije; knj. 7

objavljeno

Povezanost rada

Sociologija