Sociokulturni aspekti potrošnje, potrošačke kulture i društva (CROSBI ID 147107)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Čolić, Snježana
hrvatski
Sociokulturni aspekti potrošnje, potrošačke kulture i društva
Autorica u radu analizira sociokulturne aspekte potrošnje, potrošačke kulture i društva. S obzirom na to da se vrijednosti iz područja potrošnje prelijevaju u druga područja društvenoga djelovanja, može se zaključiti da je moderno društvo in totum potrošačka kultura, a ne samo u svojim specifično potrošačkim aktivnostima. Jedna od temeljnih teza rada jest da je problem objašnjavanja potrošačke revolucije, a time i nastanka suvremene potrošačke kulture i društva, povezan s ključnim pitanjem u sociologiji – pitanjem sudbine protestantske etike. Napuštanjem protestantske etike ostao je samo hedonizam, koji je postao kulturno opravdanje kapitalizma. Potrošačka kultura vezana je uz modernost u cjelini i uz glavne vrijednosti, prakse i institucije koje definiraju zapadnu modernost, kao što su izbor, individualizam i prije svega tržišni odnosi. Tržište je glavna odrednica potroščke kulture. S druge strane, potrošnja se iskazuje kao povlašteno mjesto autonomije značenja, subjektivnosti, privatnosti i slobode. Za kritičare potrošačke kulture ona se može promatrati ne kao individualno oslobođenje, nego kao anomija, ne kao društveni napredak, nego kao patologija. Nadalje, analiziraju se neki suvremeni pristupi potrošnji, potrošačkoj kulturi i društvu, pri čemu se naglašava činjenica da su svijet robe i njezina načela strukturiranja ključni za razumijevanje suvremenoga društva.
potrošnja; potrošačka kultura; potrošačko društvo; slobodno tržište; modernost; protestantska etika
nije evidentirano
engleski
Sociocultural Aspects of Consumption, Consumer Culture and Society
nije evidentirano
consumption; consumer culture; consumer society; free market; modernity; Protestant ethic
nije evidentirano
Podaci o izdanju
98 (6)
2008.
953-974
objavljeno
1330-0288
Povezanost rada
Sociologija, Etnologija i antropologija