Stabilizacija kolosijeka postupkom lijepljenja (CROSBI ID 37650)
Prilog u knjizi | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Lakušić, Stjepan
hrvatski
Stabilizacija kolosijeka postupkom lijepljenja
Osiguranje prometa vlakova velikih brzina, povećanje kapaciteta na prugama, osiguranje udobne i sigurne vožnje te sve veća pouzdanost i raspoloživost najčešći su zahtjevi koji se u današnje vrijeme postavljaju pred željezničke pruge. Posljedica toga jesu značajna povećanja opterećenja ne samo na kolosiječnu rešetku već i na zastornu prizmu. Posebice osjetljiva jesu mjesta prijelaza sa kolosijeka na elastičnoj podlozi na kolosijeke na čvrstoj podlozi te područja u zoni skretnica, izoliranih lijepljenih sastava te zavara tračnica. Velika pozornost mora se posvetiti i bočnoj stabilnosti kolosijeka da ne bi došlo do izbacivanja kolosijeka. Te pojave od željezničkih uprava zahtijevaju učestalije izvođenje radova na održavanju kolosijeka, posebice na održavanju zastorne prizme. Da bi izbjegle učestalija održavanja te da bi smanjile troškove, pojedine željezničke uprave počele su primjenjivati tehnologiju lijepljenja tučenca u cilju stabilizacije kolosijeka. U ovome poglavlju knjige prikazane su prednosti navedene tehnologije te su prikazana iskustva nekoliko željezničkih uprava iz Europe koje su ju usvojile.
stabilizacija kolosijeka, ljepljenje tučenca, prijelazna područja na kolosijeku, efekt lijepljenja prizme
nije evidentirano
engleski
Stabilisation of track by bonding
nije evidentirano
track stabilisation, ballast bonding, track transition areas, effect of ballast bonding
nije evidentirano
Podaci o prilogu
595-615.
objavljeno
Podaci o knjizi
Gospodarenje prometnom infrastrukturom
Lakušić, Stjepan
Zagreb: Zavod za prometnice Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
2009.
978-953-6272-33-4