Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Upravljanje prodajom pomoću umjetnih neuronskih mreža (CROSBI ID 37913)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Zekić-Sušac, Marijana ; Filić, Tomislav Upravljanje prodajom pomoću umjetnih neuronskih mreža // Suvremeni izazovi u upravljanju ekonomskim razvojem / Borozan, Đula (ur.). Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2009. str. 322-330

Podaci o odgovornosti

Zekić-Sušac, Marijana ; Filić, Tomislav

hrvatski

Upravljanje prodajom pomoću umjetnih neuronskih mreža

Rad se bavi istraživanjem mogućnosti upravljanja rastom i razvojem prodaje s pomoću inteligentnih metoda datamining-a s naglaskom na neuronske mreže. Dan je pregled prethodnih istraživanja u tom području, te je predložen model neuronske mreže za predviđanje prodaje piva jedne pivovare u Vukovarsko-srijemskoj županiji u Hrvatskoj. Model se temelji na trinaest deskriptivnih ulaznih varijabli koje opisuju parametre pojedinog naselja, preuzetih iz Državnog zavoda za statistiku, te na podacima o prošlim prodajama piva. Vrijednost prodaje piva u sljedećem mjesecu korištena je kao izlazna varijabla. Testiran je algoritam višeslojne perceptron mreže, a dobiveni rezultati na testnom uzorku pokazuju da je model sposoban predviđati mjesečnu prodaju piva s velikom točnošću. Analiza osjetljivosti izlazne varijable pokazala je da posebno velik značaj za model imaju ovi prediktori: mjesec u godini, površine poljoprivrednog zemljišta pod voćnjacima u pojedinom naselju, te broj poslovnih subjekata u promatranom naselju. S obzirom da je predviđanje budućih kretanja prodaje jedan od bitnih čimbenika u planiranju poslovnih aktivnosti, predloženi model može se koristiti kao dio integralnog sustava poslovne inteligencije tvrtki, te za daljnja istraživanja u ovom području.

analiza osjetljivosti, inteligentne metode, neuronske mreže, predviđanje prodaje piva

nije evidentirano

engleski

Sale management by using neural networks

nije evidentirano

beer sale prediction, intelligent methods, neural networks, sensitivity analysis

nije evidentirano

Podaci o prilogu

322-330.

objavljeno

Podaci o knjizi

Suvremeni izazovi u upravljanju ekonomskim razvojem

Borozan, Đula

Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

2009.

978-953-253-055-1

Povezanost rada

Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti