Upravljanje prodajom pomoću umjetnih neuronskih mreža (CROSBI ID 37913)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Zekić-Sušac, Marijana ; Filić, Tomislav
hrvatski
Upravljanje prodajom pomoću umjetnih neuronskih mreža
Rad se bavi istraživanjem mogućnosti upravljanja rastom i razvojem prodaje s pomoću inteligentnih metoda datamining-a s naglaskom na neuronske mreže. Dan je pregled prethodnih istraživanja u tom području, te je predložen model neuronske mreže za predviđanje prodaje piva jedne pivovare u Vukovarsko-srijemskoj županiji u Hrvatskoj. Model se temelji na trinaest deskriptivnih ulaznih varijabli koje opisuju parametre pojedinog naselja, preuzetih iz Državnog zavoda za statistiku, te na podacima o prošlim prodajama piva. Vrijednost prodaje piva u sljedećem mjesecu korištena je kao izlazna varijabla. Testiran je algoritam višeslojne perceptron mreže, a dobiveni rezultati na testnom uzorku pokazuju da je model sposoban predviđati mjesečnu prodaju piva s velikom točnošću. Analiza osjetljivosti izlazne varijable pokazala je da posebno velik značaj za model imaju ovi prediktori: mjesec u godini, površine poljoprivrednog zemljišta pod voćnjacima u pojedinom naselju, te broj poslovnih subjekata u promatranom naselju. S obzirom da je predviđanje budućih kretanja prodaje jedan od bitnih čimbenika u planiranju poslovnih aktivnosti, predloženi model može se koristiti kao dio integralnog sustava poslovne inteligencije tvrtki, te za daljnja istraživanja u ovom području.
analiza osjetljivosti, inteligentne metode, neuronske mreže, predviđanje prodaje piva
nije evidentirano
engleski
Sale management by using neural networks
nije evidentirano
beer sale prediction, intelligent methods, neural networks, sensitivity analysis
nije evidentirano
Podaci o prilogu
322-330.
objavljeno
Podaci o knjizi
Suvremeni izazovi u upravljanju ekonomskim razvojem
Borozan, Đula
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
2009.
978-953-253-055-1