Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Džez između popularne glazbe i elitne umjetnosti (CROSBI ID 149916)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Krnić, Rašeljka Džez između popularne glazbe i elitne umjetnosti // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 19 (2010), 6 (110); 1115-1138

Podaci o odgovornosti

Krnić, Rašeljka

hrvatski

Džez između popularne glazbe i elitne umjetnosti

Na samom početku svog teksta naslovljenog « Da li je džez popularna glazba?» Simon Frith tvrdi da je vrlo lako odgovoriti na to pitanje. On jednostavno i jasno kaže: « Da! Kraj diskusije.» Međutim, činjenica da oko odgovora na to pitanje nema konsenzusa, ni među teoretičarima, a ni među glazbenicima i publikama, indicira da odgovor ni izdaleka nije tako jednostavan i naglašava kompleksnost džeza kao glazbenog i kulturnog fenomena nastalog početkom dvadesetog stoljeća. Uzimajući u obzir paradoksalnu prirodu džeza i njegov specifični povijesni razvoj, čini se simptomatičnim da su « popular music studies» i « jazz studies» dvije zasebne znanstvene discipline. Iako je dvadesetih i tridesetih godina džez nesumnjivo, u određenim varijantama, imao popularni karakter, neki teoretičari smatraju da je taj njegov aspekt nepravedno zapostavljen u istraživanjima popularne glazbe. S druge strane, džez je također nazivan i « američkom klasičnom glazbom» , a ne masovnim medijima distribuiranom popularnom glazbom, pa bi kao takav trebao biti tretiran kao ozbiljna « visoka» umjetnost. Zagovarači ovakvog pristupa smatraju da džez nije zapostavljen unutar « popular music studies» , već tamo i ne pripada. Neovisno o tome promatramo li povijest džeza evolucijski, kao žanr koji je prešao put od folka do komercijalne zabavne glazbe pa do « ozbiljne» umjetnosti, ili kao stalno promjenjiv dijalektički odnos između avangarde i mainstrema, pitanje njegove definicije i dalje ostaje problematično. U prvom dijelu rada pokušat ću, analizirajući različite pristupe, objasniti zašto je to tako, dok će se drugi dio baviti kulturnom kritikom džeza i pitanjem njegovog vrednovanja kao umjetničke i kulturne prakse, što je, smatram, u pozadini terminoloških i pojmovnih rasprava.

popularna glazba; elitna umjetnost; popularna kultura; visoka kultura; džez kritika

nije evidentirano

engleski

Jazz between popular and high art

nije evidentirano

jazz; popular music; high art; popular culture; high culture; jazz critique

nije evidentirano

Podaci o izdanju

19 (6 (110))

2010.

1115-1138

objavljeno

1330-0288

Povezanost rada

Sociologija

Poveznice
Indeksiranost