Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Akademske knjižnice u Hrvatskoj: spremne za mjerenje kvalitete poslovanja ili ne? (CROSBI ID 38288)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Petr Balog, Kornelija Akademske knjižnice u Hrvatskoj: spremne za mjerenje kvalitete poslovanja ili ne? // Uspostava kvalitete u specijalnim i visokoškolskim knjižnicama: knjižnice u bolonjskom okruženju / Pilaš, Irena ; Martek, Alisa (ur.). Zagreb: Hrvatsko knjižničarsko društvo, 2009. str. 83-104

Podaci o odgovornosti

Petr Balog, Kornelija

hrvatski

Akademske knjižnice u Hrvatskoj: spremne za mjerenje kvalitete poslovanja ili ne?

Bolonjski je proces u područje visokog obrazovanja Hrvatske unio mnoge promjene koje nisu mimoišle ni knjižnice visokih učilišta. U trenutku kada prva generacija 'bolonjskih' prvostupnika upravo dovršava svoj preddiplomski studij visoka učilišta postaju sve svjesnija neminovnosti mjerenja uspješnosti svoga poslovanja, a sve sa ciljem pružanja visokokvalitetnih obrazovnih i znanstvenih izlaznih 'proizvoda'. S prvim se mjerenjima kvalitete nastavnog procesa na nekim visokim učilištima već započelo putem anketiranja studenata o nastavi i nastavnicima, a pored samovrednovanja koje svako hrvatsko visoko učilište mora izvršiti svake tri godine, visoka učilišta u bliskoj budućnosti iščekuje i vrednovanje od strane vanjskih auditora. Naravno, svi će ti rezultati poslužiti da se izdane dopusnice ponovno vrednuju i da se donesu nove odluke koje visko učilište smije i dalje obavljati svoju djelatnost, a koje posluje nekvalitetno i mora obustaviti cjelokupnu ili dio svoje djelatnosti. Akademske će knjižnice, zajedno sa svojom matičnom ustanovom, također biti podvrgnute toj detaljnoj analizi i mjerenju kvalitete. Pitanje je samo koliko su one za to spremne? Jesu li akademski knjižničari pripravni za sve postupke koje kontinuirano mjerenje i poboljšavanje kvalitete podrazumijeva? Ovaj rad daje kratak pregled glavnih strateških dokumenata Republike Hrvatske i Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, kao i projekata i inicijativa čiji je cilj unaprjeđivanje kvalitete u području visokog obrazovanja Hrvatske. Rad će se također osvrnuti i na projekt Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa "Vrednovanje knjižničnih službi i usluga: akademske i narodne knjižnice" (u tijeku) koji, između ostalog, pobliže istražuje stavove i mišljenja akademskih knjižničara o aktivnostima vezanim uz mjerenje i unaprjeđivanje poslovanja knjižnica.

visokoškolske knjižnice, mjerenje uspješnosti poslovanja, kvaliteta, Hrvatska

nije evidentirano

engleski

Academic libraries in Croatia: ready for performance measurement or not?

nije evidentirano

academic libraries, performance measurement, quality, Croatia

nije evidentirano

Podaci o prilogu

83-104.

objavljeno

Podaci o knjizi

Uspostava kvalitete u specijalnim i visokoškolskim knjižnicama: knjižnice u bolonjskom okruženju

Pilaš, Irena ; Martek, Alisa

Zagreb: Hrvatsko knjižničarsko društvo

2009.

953-6001-57-6

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti