Vještina čitanja u ranoj adolescenciji: Profili učenika (CROSBI ID 151223)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Rončević Zubković, Barbara
hrvatski
Vještina čitanja u ranoj adolescenciji: Profili učenika
Cilj je ovog istraživanja bio ustanoviti mogu li se prepoznati homogene skupine, odnosno profili učenika s obzirom na uspješnost razumijevanja i brzinu čitanja, razvijenost rječnika, raspon kratkoročnog i radnog pamćenja te uspješnost korištenja strategija čitanja. U istraživanju je sudjelovalo 186 učenika sedmih razreda (98 dječaka i 88 djevojčica). Ispitivalo se razumijevanje triju kraćih tekstova i mjerila se brzina čitanja jednog od njih. Učenici su rješavali i test rječnika, upitnik strategijskog čitanja, zadatke kratkoročnog i radnog pamćenja te se ispitivala uspješnost prepoznavanja fokusnih riječi u rečenici i nepodudarnih rečenica u tekstu. Klaster analizom su se jasno izdvojila četiri profila učenika. Prvi klaster čine loši čitači koji na svim zadacima postižu ispodprosječne rezultate. Četvrti klaster čine dobri čitači koji postižu iznadprosječne rezultate na svim varijablama, osim u brzini čitanja, koja je prosječna. Drugi i treći klaster čine učenici s prosječnim razumijevanjem, brzinom čitanja i rječnikom te prosječnom uspješnošću prepoznavanja fokusnih riječi i nepodudarnih rečenica. Učenici iz drugog klastera imaju značajno manji raspon kratkoročnog i radnog pamćenja od učenika iz trećeg klastera, ali izvještavaju da češće od njih koriste strategije čitanja. Rezultati idu u prilog teorijama koje naglašavaju važnost upotrebe kompenzacijskih strategija kojima se mogu nadvladati ograničenja u rasponu radnog pamćenja (Walczyk i sur., 2001 ; 2007).
čitanje; razumijevanje; strategije; radno pamćenje
nije evidentirano
engleski
Reading skill in early adolescence: Student profiles
nije evidentirano
reading; comprehension; strategies; working memory
nije evidentirano
Podaci o izdanju
20 (1)
2011.
189-210
objavljeno
1330-0288
10.5559/di.20.1.10