Medijska pismenost i medijska etika u civilnom društvu (CROSBI ID 38513)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Zgrabljić Rotar, Nada
hrvatski
Medijska pismenost i medijska etika u civilnom društvu
Medijska pismenost jedan je od najvažnijih projekata međunarodne zajdnice u cilju opismenjavanja građana zkako za klasične medije, tako i za novo digitalno doba. Tema medijske kompetencije uzima se kao ključni problem razvoja demokracije društva i ravnopravnosti u društvenoj zajednici. Cilj je medijske pismenosti od pasivne javnosti stvoriti aktivne građane. Medijska pismenost ovisi o medijskoj i kulturnoj politici svake zemlje, te o odgovornosti civilnog društva da preuzme odgovornost za ravnopravan odnos s medijima. Drugi aspekt medijske pismenosti odnosi se na zaštitu građana od štetenih meidjskih sadržaja kao što su nasilje, pretjerano i neetično oglašavanje i stereotipizacija društvenih odnosa, što može imati štetne posljedice na maloljetnike i djecu. Međuanrodna regulatorna tijela i komunikolozi slažu se da civilno društvo treba nadzirati rad medija, dok se mediji takvome nadzoru opiru.
medijska pismenost, medijska etika, civilno društvo, medijsko nasilje, medijske reklame, medijski stereotipi, profesionalna samoregulacija
rad je rezultat istraživačkog rada na Projektu “ Mediji, kultura i civilno društvo” , koji je na Institutu za međunarodne odnose – IMO u Zagrebu vodila prof.dr.sc. Zrinjka Peruško od 2003. do 2006. godine
engleski
Media Literacy and Media Ethics in Civil Society
nije evidentirano
media literacy, media ethics, civil society, violence on the screen, advertising, stereotyping, self-regulation
nije evidentirano
Podaci o prilogu
43-74.
objavljeno
Podaci o knjizi
Mediji, kultura i civilno društvo
Peruško, Zrinjka
Zagreb: Jesenski i Turk ; Hrvatsko sociološko društvo
2008.
978-953-222-295-1