Roditeljsko zadovoljstvo školom i stav prema promjenama u školstvu: uloga roditeljskih ulaganja i očekivanih posljedica promjena (CROSBI ID 156977)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Maričić, Jelena ; Šakić, Vlado ; Franc, Renata
hrvatski
Roditeljsko zadovoljstvo školom i stav prema promjenama u školstvu: uloga roditeljskih ulaganja i očekivanih posljedica promjena
Cilj ovoga rada jest upoznati odrednice roditeljskoga zadovoljstva školstvom, kao i odrednice njihova općeg stava o potrebnim promjenama u školstvu. Rad se temelji na podacima 3558 majki i 989 očeva djece iz 49 osnovnih škola u Republici Hrvatskoj, uključenih u projekt "Vrednovanje eksperimentalne provedbe Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda (HNOS-a)" kao kontrolnih škola. Roditelji u prosjeku iskazuju blago opće zadovoljstvo školstvom te zapažaju relativno veliku potrebu za promjenama. Opće zadovoljstvo školom u najvećoj se mjeri može predvidjeti na temelju stavova o postojećem školskom sustavu, potom nekih sociodemografskih značajki obitelji te najmanje na temelju aspekata roditeljskih ulaganja u obrazovanje njihove djece. Opći stav prema potrebnim promjenama u najvećoj se mjeri može predvidjeti na temelju očekivanih promjena, potom stavova o postojećem školskom sustavu, raznih oblika roditeljskih ulaganja te najmanje na temelju sociodemografskih značajki obitelji. Nalazi upućuju na potrebu da se dublje upoznaju razlozi roditeljskoga (ne)zadovoljstva i stava o potrebnim promjenama te da se više poštuju roditeljski stavovi, kako bi se uz njihovu suradnju uspješnije provele potrebne promjene.
osnovnoškolska djeca ; obrazovanje ; roditeljsko zadovoljstvo ; roditeljska uključenost ; promjene u obrazovanju
nije evidentirano
engleski
Parental Satisfaction with School and Their Attitude toward Changes in School: The Role of Parental Investment and Expected Consequences of Changes
nije evidentirano
elementary school children ; education ; parental satisfaction ; parental involvement ; changes in education
nije evidentirano
Podaci o izdanju
18 (4-5)
2009.
625-648
objavljeno
1330-0288