Primjena otvorenog modela nastave glazbe u osnovnoj školi (CROSBI ID 356871)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Šulentić Begić, Jasna Primjena otvorenog modela nastave glazbe u osnovnoj školi / Rojko, Pavel (mentor); Zagreb, Muzička akademija / Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2009

Šulentić Begić, Jasna

Rojko, Pavel

Primjena otvorenog modela nastave glazbe u osnovnoj školi

Tema je ovog istraživanja primjena otvorenog modela nastave glazbe u osnovnoj školi. Istraživanje polazi od sljedećih istraživačkih pitanja: kako osmisliti nastavne jedinice u okviru otvorenog modela glazbe, hoće li nastava prema otvorenom modelu učenicima biti draža od nastave prema integrativnom modelu, razvija li otvoreni model nastave glazbe interes za klasičnu glazbu, može li otvoreni model nastave glazbe doprinijeti razvijanju glazbenog ukusa učenika, omogućava li otvoreni model razlikovanje kvalitetne popularne glazbe od nekvalitetne. Istraživanje se odvijalo tijekom školske godine 2004./05. u OŠ Franje Krežme u Osijeku u kojoj je autorica bila zaposlena kao učiteljica glazbene kulture. Istraživanje je obuhvatilo 185 učenika od 4. do 8. razreda. Primjena otvorenog modela nastavljena je i u sljedećim školskim godinama. Školska godina 2007./08. bila je četvrta godina rada po tom modelu. Nakon provedenog istraživanja možemo zaključiti da se učenicima više svidjela nastava koja se odvijala prema otvorenom modelu te da učenici više vole nastavu glazbe zbog primjene otvorenog modela nastave glazbe jer im on omogućava da na nastavi glazbe rade ono što najviše vole, a to su slušanje glazbe i pjevanje. Smatramo da će slušanje kvalitetne glazbe utjecati na razvoj glazbenog ukusa, a kako je aktivnost slušanja u središtu otvorenog modela nastave glazbe, nadamo se da će on utjecati na razvoj glazbenog ukusa učenika, koji bi kao odrasle osobe prepoznali kvalitetnu glazbu.

osnovna škola ; nastava glazbe ; otvoreni model ; integrativni model ; djeca ; slušanje glazbe ; pjevanje ; glazbeno opismenjivanje ; glazbeni ukus

Application of the open model of music teaching in a primary school

primary school ; teaching music ; open model ; an integrative model ; children ; listening to music ; singing ; musical literacy ; musical taste