Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Električna tračnička vozila bez kontaktnog vodiča (CROSBI ID 40454)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Lakušić, Stjepan ; Stazić, Tatjana ; Škrinjar, Damir Električna tračnička vozila bez kontaktnog vodiča // Prometnice - nove tehnologije i materijali / Lakušić, Stjepan (ur.). Zagreb: Zavod za prometnice Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 529-548

Podaci o odgovornosti

Lakušić, Stjepan ; Stazić, Tatjana ; Škrinjar, Damir

hrvatski

Električna tračnička vozila bez kontaktnog vodiča

Gradovima diljem svijeta, bez obzira na njihovu veličinu, potreban je održiv sustav javnog prijevoza. To znači siguran, udoban i učinkovit prijevoz sa što manje ispušnih plinova. Osim toga, sustav javnog prijevoza mora se dobro uklopiti u sve gradske površine, a posebno povijesne gradske jezgre. Primjenom sustava napajanja električnom energijom s površine tla pojavili su se zapravo prvi sustavi opskrbe pogonskom energijom električnog tramvaja. Prvotni sustavi imali su brojne teškoće pri upotrebi – nisu osiguravali konstantni dotok električne energije vozilu (diskovi), a otvoreni kontaktori (tračnice) nisu bili sigurni ni za korisnike prometne površine. Zamjena sustava napajanja s razine tla, nadzemnim vodovima s pripadnim nosačima, pratilo je ''onečišćenje žicama'' gradskih površina te oštećenje povijesnih građevina. Novi sustavi za prijenos električne energije, primijenjeni u tramvajima, neupitno udovoljavaju potrebi da se na gradskim trgovima i u povijesnim jezgrama sakriju kontaktni vodovi. Tramvaji bez pantografa mogu se upotrijebiti na linijama bez ograničenja duljine te nema opasnosti od električnog udara za sudionike u prometu. Ali, primjena sustava APS u Bordeauxu je pokazala njegovu funkcionalnost na ograničenim duljinama mreže, a vozila imaju pantograf, kontaktor te bateriju za žurnu opskrbu. (Opis tramvaja odgovara hibridnom tračničkom vozilu – možda je to budućnost?). Dok kod sustava APS postoji kontaktor koji trenjem preuzima napon, sustav Primove koristi induktivni prijenos pa stoga nema trošenja i trenja na dijelovima sustava. Sustav bez kontaktne mreže mogao bi se uvesti na gradskim površinama koje zbog svoje namjene (pješačke zone, gradski trgovi), funkcije (mostovi) ili potrebnih mjera zaštite (graditeljska baština) ''ne podnose“ kontaktni vod sa sustavom ovjesa.

tračnička vozila, sistem bez kontaktnog voda, urbana sredina

nije evidentirano

engleski

No-catenary electric rail vehicles

nije evidentirano

rail vehicles, no-catenary sistem, urban areas

nije evidentirano

Podaci o prilogu

529-548.

objavljeno

Podaci o knjizi

Prometnice - nove tehnologije i materijali

Lakušić, Stjepan

Zagreb: Zavod za prometnice Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

2010.

978-953-6272-36-5

Povezanost rada

Građevinarstvo