Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Kultura u izlogu: kratki vodič za upravljanje kulturnim dobrima (CROSBI ID 6982)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Jelinčić, Daniela Angelina Kultura u izlogu: kratki vodič za upravljanje kulturnim dobrima. Zagreb: Meandar Media, 2010

Podaci o odgovornosti

Jelinčić, Daniela Angelina

Čegec, Branko

hrvatski

Kultura u izlogu: kratki vodič za upravljanje kulturnim dobrima

Knjiga obrađuje tematiku upravljanja kulturnim dobrima te njihovo korištenje i gospodarsku valorizaciju. Uvodno, definira pojam kulturne baštine, opisuje povijest te kompleksnost pojma te promjene vrijednosti koje se događaju s vremenom. Upravljanje kulturnom baštinom je grana upravljanja kulturnim resursima, a označava sustavnu brigu o održavanju kulturne vrijednosti kulturnih dobara kako bi sadašnje i buduće generacije mogle u njima uživati. Krećući od te postavke, djelo određuje ciljeve upravljanja kulturnom baštinom te objašnjava utjecaj vlasništva na proces upravljanja. Kulturna dobra ne mogu u stvarnosti 'živjeti' u svijesti građana koji ih baštine ukoliko ih sami i ne koriste. I u povijesti su ona bila korištena u razne svrhe (religiozne, vojne, industrijske itd.), a u suvremeno vrijeme najčešće se koriste u društveno-administrativne, kulturne ili ekonomske svrhe. Posebno su zanimljive kulturne i ekonomske svrhe koje se mogu i integrirati u vidu turizma baštine odnosno kulturnog turizma kako bi kulturno dobro mogli i gospodarski valorizirati. Očuvanje kulturnih dobara osnovni je preduvjet za njihovu snažniju gospodarsku valorizaciju pa se djelo posebno bavi potrebom konzervacije, njenom tipologijom, procesom i izazovima. Konkretan proces upravljanja kulturnim dobrima opisan je kroz upravljanje materijalnim odnosno nematerijalnim pojavnostima baštine. Opisuju se procesi upravljanja samim dobrom, ljudskim resursima, posjetiteljima te lokalnim stanovništvom koje baštinu mora 'osjećati' svojom da bi ta baština mogla živjeti i za buduće generacije odnosno da bi se dostojno predstavila posjetiteljima. Upravo u predstavljanju baštine veliku ulogu ima interpretacija pa se objašnjavaju njena osnovna načela, planiranje, mediji te naglašavaju kulturno i socijalno osjetljive interpretacije. Konačno, posebno poglavlje posvećuje se marketingu kulturnih dobara kao sredstvu pridobivanja posjetitelja.

kulturna baština; kulturni turizam; upravljanje kulturnom baštinom; interpretacija; marketing

nije evidentirano

engleski

Culture in a Shopwindow: A Short Guide for Cultural Heritage Management

nije evidentirano

cultural heritage; cultural tourism; cultural heritage management; interpretation; marketing

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Meandar Media

2010.

978-953-7355-56-2

127

Biblioteka Intermedia;

objavljeno

Povezanost rada

Ekonomija, Sociologija, Etnologija i antropologija