Stabilizacija podloge željezničkih pruga mlaznim injektiranjem (CROSBI ID 40975)
Prilog u knjizi | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Kvasnička, Predrag
hrvatski
Stabilizacija podloge željezničkih pruga mlaznim injektiranjem
U radu su opisani uzroci nastajanja neželjenih vibracija uzrokovanih prolascima brzih vlakova i njihovog širenja u okoliš. Kao jedan od glavnih uzroka pojave i širenja vibracija velikih amplituda ističu se loša svojstva temeljnog tla. Kao moguće rješenje problema navode se razne mogućnosti stabilizacije temeljnog tla, među kojima se posebna pažnja pridaje tehnici mlaznog injektiranja u obliku tzv. stupnjaka, te se opisuje jedan slučaj takve sanacije u Švedskoj. Ističe se da je, s ugradnjom stupnjaka, povećana krutost podloge riješen problem vibracija sustava tračnice – zastor ; izmjerene su pet puta manje vibracije na manjim brzinama, a petnaest puta manje za brzinu od 200 km/h. Intenzitet vibracija je znatno smanjen i u okolini. Barijere od stupnjaka, između pruge i štićenog objekta, mogu gotovo u potpunosti ukloniti vibracije. Dok je obavljana sanacija na jednom, vlakovi su sve vrijeme mogli prometovati na susjednom kolosijeku. Potpuna sanacija je obavljena u roku od dva tjedna. Ovim zaključcima treba dodati da je bitan čimbenik uspješnosti sanacije osnovno tlo, jer o njegovim svojstvima ovise i svojstva stupnjaka. Zbog toga treba prethodno dobro isplanirati i provesti ispitivanje temeljnog tla, kako bi se ugradnjom stupnjaka postigli očekivani rezultati.
poboljšanje tla, vlakovi velikih brzina, mlazno injektiranje, dinamička svojstva tla
nije evidentirano
engleski
Jet grouting as soil improvement technology for railway structures
nije evidentirano
soil improvement, high speed trains, jet grouting, dynamics soil properties
nije evidentirano
Podaci o prilogu
433-456.
objavljeno
Podaci o knjizi
Prometnice – nove tehnologije i materijali
Lakušić, S.
Zagreb: Sveučilište u Zagrebu
2010.
978-953-6272-36-5