What Kind of History Education Do We Have after Eighteen Years of Democracy in Croatia? Transition, Intervention, and History Education Politics /1990-2008) (CROSBI ID 41255)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Koren, Snježana ; Baranović, Branislava
engleski
What Kind of History Education Do We Have after Eighteen Years of Democracy in Croatia? Transition, Intervention, and History Education Politics /1990-2008)
Kao društveno konstruirano znanje, sadržaj nastave povijesti u značajnoj mjeri određuju proizvođači "službenih povijesti" i "službene kulture", odnosno oni koji su u danom trenutku "ovlašteni" definirati društvenu realnost, uključujući i njezinu prošlost. Ovo obilježje osobito dolazi do izražaja u tranzicijskim društvima gdje su nove političke i društvene sile suočene s pitanjem (re)definiranja identiteta (nacionalnih, političkih itd.). U Hrvatskoj je proces post-socijalističke transformacije bio obilježen ideologijom etničkog nacionalizma i dodatno opterećen nasilnim raspadom Jugoslavije. U radu se analizira kako su ovi procesi utjecali na nastavu povijesti u razdoblju od 1990. do 2008. godine, s fokusom na razdoblje nakon 1995. godine. Nastava i udžbenici povijesti analiziraju se u širem kontekstu nekoliko prožimajućih čimbenika: državne politike obrazovanja, politike povijesti, pedagoške tradicije poučavanja povijesti te načina na koji se percipira svrha nastave povijesti među političarima, povjesničarima, nastavnicima povijesti te u javnoj sferi općenito.
history education, history textbooks, transition, Croatia, policy of history, historians, history teachers
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
91-140.
objavljeno
Podaci o knjizi
"Transition" and the Politic of History Education in Southeast Europe
Dimou, Augusta
Göttingen: V&R unipress
2009.
978-3-89971-531-6