Vrtlog novog svijeta (CROSBI ID 162986)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Dujmović, Mauro
hrvatski
Vrtlog novog svijeta
Aldous Huxley napisao je roman Vrli novi svijet 1932. godine dok je George Orwell napisao svoj roman 1984. negdje između 1945. i 1948. godine. Izraziti očaj, krajnji pesimizam i besperspektivnost čovjekove sadašnjosti i budućnosti glavne su odlike ovih romana, a upozorenje se odnosi na činjenicu da ako se u tijeku povijesti i razvoja ljudskog društva nešto ne promijeni ljudi će širom svijeta izgubiti većinu svojih ljudskih obilježja i postati automati bez duše, a da toga neće biti ni svjesni. U Vrlom novom svijetu utjecaj medija na ljude je toliko očit da stanovništvo nesvjesno upotrebljava komercijalni jezik oglašavanja u svom govoru. Orwell je precizno anticipirao središnje mjesto koje će televizor zauzeti u domovima, i upotrebu tog najrazvijenijega komunikacijskog medija kao instrumenta indoktrinacije i društvene kontrole. Pored sličnosti fikcijskih svjetova iz Orwellove 1984. i Huxleyevog Vrlog novog svijeta s današnjim društvom rad tematizira potrošnju kao način življenja u modernom društvu i utjecaj masovnih medija na razvoj potrošačkog mentaliteta. Ono što slijedi je ustvari verifikacije temeljne hipoteze rada da su masovni mediji kreatori utopijske i magične zbilje koju nastoje povezati sa stvarima-robama kako bi osnažile kapitalizam i potrošačko društvo.
mediji; potrošnja; tehnologija; suvremeno društvo; tehnološki napredak
Rad je interdisciplinarna analiza modernog društva u kontekstu romana Vrli novi svijet.
engleski
Turbulent New World
nije evidentirano
media; consumption; technology; modern society; technological progress
nije evidentirano
Podaci o izdanju
20 (2)
2011.
541-561
objavljeno
1330-0288
Povezanost rada
Sociologija, Filozofija, Filologija