Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Vrtlog novog svijeta (CROSBI ID 162986)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Dujmović, Mauro Vrtlog novog svijeta // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 20 (2011), 2; 541-561

Podaci o odgovornosti

Dujmović, Mauro

hrvatski

Vrtlog novog svijeta

Aldous Huxley napisao je roman Vrli novi svijet 1932. godine dok je George Orwell napisao svoj roman 1984. negdje između 1945. i 1948. godine. Izraziti očaj, krajnji pesimizam i besperspektivnost čovjekove sadašnjosti i budućnosti glavne su odlike ovih romana, a upozorenje se odnosi na činjenicu da ako se u tijeku povijesti i razvoja ljudskog društva nešto ne promijeni ljudi će širom svijeta izgubiti većinu svojih ljudskih obilježja i postati automati bez duše, a da toga neće biti ni svjesni. U Vrlom novom svijetu utjecaj medija na ljude je toliko očit da stanovništvo nesvjesno upotrebljava komercijalni jezik oglašavanja u svom govoru. Orwell je precizno anticipirao središnje mjesto koje će televizor zauzeti u domovima, i upotrebu tog najrazvijenijega komunikacijskog medija kao instrumenta indoktrinacije i društvene kontrole. Pored sličnosti fikcijskih svjetova iz Orwellove 1984. i Huxleyevog Vrlog novog svijeta s današnjim društvom rad tematizira potrošnju kao način življenja u modernom društvu i utjecaj masovnih medija na razvoj potrošačkog mentaliteta. Ono što slijedi je ustvari verifikacije temeljne hipoteze rada da su masovni mediji kreatori utopijske i magične zbilje koju nastoje povezati sa stvarima-robama kako bi osnažile kapitalizam i potrošačko društvo.

mediji; potrošnja; tehnologija; suvremeno društvo; tehnološki napredak

Rad je interdisciplinarna analiza modernog društva u kontekstu romana Vrli novi svijet.

engleski

Turbulent New World

nije evidentirano

media; consumption; technology; modern society; technological progress

nije evidentirano

Podaci o izdanju

20 (2)

2011.

541-561

objavljeno

1330-0288

Povezanost rada

Sociologija, Filozofija, Filologija

Poveznice
Indeksiranost