Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Samoregulacija u ranom djetinjstvu (CROSBI ID 164084)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Pinjatela, Renata Samoregulacija u ranom djetinjstvu // Paediatria Croatica, 56 (2012), 237-242

Podaci o odgovornosti

Pinjatela, Renata

hrvatski

Samoregulacija u ranom djetinjstvu

Samoregulacija, sposobnost praćenja i kontrole ponašanja u funkciji odgovora na socijalna očekivanja, najvažnije je svojstvo emocionalnog razvoja. Suvremena istraživanja u neuroznanosti i neurobiologiji pokazuju da su rana iskustva interakcije zabilježena u mozgu i utječu na sposobnost regulacije emocijama. Interakcija s roditeljima utječe na neuralno umrežavanje. Broj neuralnih veza koje se stvaraju ovisi, dijelom, o kvaliteti stimulacija koju dijete prima, a okolinu u kojoj dijete raste i stječe iskustva stvaraju roditelji. Neuronske veze koje se ne koriste propadaju. Stoga, prve godine života su kritično razdoblje za razvoj sposobnosti regulacije emocija. Spoznaje o ranom emocionalnom razvoju i regulaciji pomažu u prevenciji, ranom otkrivanju i ranom tretmanu poremećaja kod male djece. Djeca odrastaju u vrlo različitim sociokulturalnim okružjima i emocionalno se razvijaju na različite načine kao rezultat socijalizacije emocija. Djeca uče upravljati svojim emocionalnim iskustvom na kulturalno odgovarajuće načine. Nemoguće je razumjeti rani emocionalni razvoj odvojeno od odnosa roditelja i djeteta unutar kojeg se taj proces odvija. Temelj razvoja samoregulacije je upravljanje fiziološkim podražajima, emocijama i pažnjom. Ovi temeljni zadaci u ranom djetinjstvu povlače za sobom vrlo različite utjecaje i razvojne procese. Razlog za razmatranje svake komponente u razvoju samoregulacije je u činjenici da dijete uči „upravljati sobom“ i počinje stjecati kontrolu ponašanja, emocija i kognicije koje su neophodne za kompetentno funkcioniranje tijekom života.

individualizirana razvojna procjena ; programi rane intervencije ; samoregulacija ; neurorazvojni rizici ; obitelj

nije evidentirano

engleski

Self-Regulation in Early Childhood

nije evidentirano

individualized developmental assessment ; self-regulation ; neurodevelopmental risks ; family

nije evidentirano

Podaci o izdanju

56

2012.

237-242

objavljeno

1330-1403

Povezanost rada

Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti

Indeksiranost