Modeli odnosa s javnostima u kontekstu društveno-odgovornog poslovanja (CROSBI ID 41960)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Tafra-Vlahović, Majda
hrvatski
Modeli odnosa s javnostima u kontekstu društveno-odgovornog poslovanja
U kritičkom pregledu teorija odnosa s javnosti relevatnih u kotekstu korporacijske društvene odgovornosti u privatnom sektoru od ključne su važnosti teorija Jamesa Gruniga i modeli odnosa s javnostima. Četvrti model, takozvani dvosmjerni simetrični model, izazvao je brojne, uglavnom negativne, reakcije u akademskim krugovima. Prema tom normativnom modelu, organizacije trebaju komunicirati tako da se neprestano prilagođavaju široj okolini i da budu spremne na promjenu u istoj mjeri u kojoj žele promijeniti druge. U kontekstu teorije sustava premostiteljska funkcija odnosa s javnostima postaje osobito važnom: ona definira granice i uspostavlja odnose preko granica što je čini najvažnijim dijelom potpore organizacijskoj strategiji djelovanja prema javnostima i sudioničarima. U razlikovanju sudioničara i javnosti ističe se da su sudioničari ili interesne društvene skupine najčešće pasivni, dok su javnosti interesne skupine koje su svjesne ili aktivne u odnosu na organizaciju. Javnosti se pojavljuju kada skupine ljudi suočene sa sličnim problemom prepoznaju njegovo postojanje, pa se organiziraju kako bi ga riješile. Prepoznavanjem kategorija kojima ljudi pripadaju, organizacije mogu izgraditi odgovarajuću strategiju za svaku javnost. Organizacija treba razmotriti hoće li se baviti problemom s kojim je suočena latentna javnost ili će čekati dok javnost ne postane svjesna i aktivna. Kako upravljanje kupcima i skupinama kupaca postaje primarni fokus tvrtke, tako komunikacija postaje jedno od ključnih sredstava kojim raspolaže korporacija. Sposobnost organizacije da stvori i održava trajan dijalog sa svim sudioničarima postaje primarnim načinom prepoznavanja i mjerenja tržišnog uspjeha.
javnosti, sudioničari, organizacija, odnosi s javnostima, korporacijska društvena odgovornost
nije evidentirano
engleski
Public Relations Models in the Context of Corporate Social Responsibility
nije evidentirano
publics, stakeholders, organisation, public relations, corporate social responsibility
nije evidentirano
Podaci o prilogu
155-200.
objavljeno
Podaci o knjizi
Zbornik radova
Skledar, Nikola
Zaprešić: Veleučilište Baltazar Zaprešić
2009.
978-953-7670-03-0