Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Modeli odnosa s javnostima u kontekstu društveno-odgovornog poslovanja (CROSBI ID 41960)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Tafra-Vlahović, Majda Modeli odnosa s javnostima u kontekstu društveno-odgovornog poslovanja // Zbornik radova / Skledar, Nikola (ur.). Zaprešić: Veleučilište Baltazar Zaprešić, 2009. str. 155-200

Podaci o odgovornosti

Tafra-Vlahović, Majda

hrvatski

Modeli odnosa s javnostima u kontekstu društveno-odgovornog poslovanja

U kritičkom pregledu teorija odnosa s javnosti relevatnih u kotekstu korporacijske društvene odgovornosti u privatnom sektoru od ključne su važnosti teorija Jamesa Gruniga i modeli odnosa s javnostima. Četvrti model, takozvani dvosmjerni simetrični model, izazvao je brojne, uglavnom negativne, reakcije u akademskim krugovima. Prema tom normativnom modelu, organizacije trebaju komunicirati tako da se neprestano prilagođavaju široj okolini i da budu spremne na promjenu u istoj mjeri u kojoj žele promijeniti druge. U kontekstu teorije sustava premostiteljska funkcija odnosa s javnostima postaje osobito važnom: ona definira granice i uspostavlja odnose preko granica što je čini najvažnijim dijelom potpore organizacijskoj strategiji djelovanja prema javnostima i sudioničarima. U razlikovanju sudioničara i javnosti ističe se da su sudioničari ili interesne društvene skupine najčešće pasivni, dok su javnosti interesne skupine koje su svjesne ili aktivne u odnosu na organizaciju. Javnosti se pojavljuju kada skupine ljudi suočene sa sličnim problemom prepoznaju njegovo postojanje, pa se organiziraju kako bi ga riješile. Prepoznavanjem kategorija kojima ljudi pripadaju, organizacije mogu izgraditi odgovarajuću strategiju za svaku javnost. Organizacija treba razmotriti hoće li se baviti problemom s kojim je suočena latentna javnost ili će čekati dok javnost ne postane svjesna i aktivna. Kako upravljanje kupcima i skupinama kupaca postaje primarni fokus tvrtke, tako komunikacija postaje jedno od ključnih sredstava kojim raspolaže korporacija. Sposobnost organizacije da stvori i održava trajan dijalog sa svim sudioničarima postaje primarnim načinom prepoznavanja i mjerenja tržišnog uspjeha.

javnosti, sudioničari, organizacija, odnosi s javnostima, korporacijska društvena odgovornost

nije evidentirano

engleski

Public Relations Models in the Context of Corporate Social Responsibility

nije evidentirano

publics, stakeholders, organisation, public relations, corporate social responsibility

nije evidentirano

Podaci o prilogu

155-200.

objavljeno

Podaci o knjizi

Zbornik radova

Skledar, Nikola

Zaprešić: Veleučilište Baltazar Zaprešić

2009.

978-953-7670-03-0

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti