Autorska knjiga | priručnik

Aramini Michele Introduzione alla Bioetica. Zagreb: Kršćanska sadašnjost, 2009

Aramini Michele

Ana Volarić-Mršić

talijanski

Introduzione alla Bioetica

Radi se o prijevodu drugog izdanja talijanskog sveučilišnog udžbenika iz bioetike »Uvod u bioetiku«, autora Michelea Araminia, profesora bioetike na Katoličkom sveučilištu »Sacro Cuore« u Milanu. Kako se i naglašava u Predgovoru knjige - »...objavljivanje jednog novog uvoda u bioetiku, namijenjenog liječnicima, profesorima i studentima raznih učilišta, opravdava se nastojanjem da se ponudi znanstvena informacija, jasna i što potpunija... Nadalje, uzimajući u obzir razna etička stajališta koja se pojavljuju u bioetici, u ovoj su knjizi za svaku pojedinu temu ponuđeni različiti etički sudovi i njihove argumentacije. Tako se čitatelju želi ponuditi mogućnost da izgradi vlastito uvjerenje.« Prijevod ovog, drugog izdanja, predstavlja upravo kolaborativnu, dijalošku bioetiku u praksi, obzirom da sam autor ističe kako veliku zahvalnost duguje upravo svojim studentima, koji su prihvatili ovu knjigu kao radni materijal i svojim ju prijedlozima obogatili i doveli do sadržajnog i strukturnog oblika koji ovdje prikazujemo. Knjiga je podijeljena u dva dijela. Prvi dio, koji nosi naslov »Opća bioetika«, sadrži pet poglavlja: Korijeni bioetike i metoda načelâ ; Razvoj bioetike i etika kreposti ; Aktualni pregled (posebno valja naglasiti pod-poglavlja: Laicistička bioetika, Bioetika katoličkog nadahnuća, Problem etičkog pluralizma, Kvaliteta života ili svetost života) ; Što je bioetika? ; Dostojanstvo ljudske osobe. U Drugom dijelu, pod naslovom »Bioetički problemi«, kroz dvadeset i dva poglavlja raspravlja se o: Zdravlju i bolesti ; Tjelesnoj boli i trpljenju u čovjeku ; Pravima bolesnika ; Kliničkom i farmakološkom ispitivanju na ljudima ; Genetskom inženjeringu ; Kloniranju ; Ontološkom i moralnom statusu ljudskog embrija ; Potpomognutoj oplodnji ; Pobačaju ; Spolnosti i značenju ljudskog rađanja ; Presađivanju organa ; Moždanoj smrti ; Eutanaziji, terapijskom nasilju i smrti dostojnoj čovjeka ; Palijativnoj skrbi i alternativama eutanaziji ; Ovisnosti o drogi ; Alkoholizmu ; Sindromu stečenog gubitka imuniteta ; Patologiji sporta: »dopingu« ; Samoubojstvu mladih ; Bioetici i okolišu ; Pravima životinja i znanstvenom eksperimentiranju ; Ekonomiji i zdravlju. Knjiga također sadrži Dodatke: Mišljenje državne bioetičke komisije, te Dokumente crkvenog učiteljstva Katoličke i Evangelističke crkve, te Talijanske židovske zajednice. Na kraju se nalazi bogata Bibliografija.

Bioetika; biomedicina; filozofija; pravo

Introduction to the Bioethics

Bioethics; biomedicine