Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Uporaba lakih i teških dizelskih goriva na primjeru dvaju brodova za rashlađeni teret (CROSBI ID 167580)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Radonja, Radoslav ; Koljatić, Vjekoslav The Necessity of using mdo and of changing over from hfo to mdo (and vice versa) on the example of two reefer vessels / Uporaba lakih i teških dizelskih goriva na primjeru dvaju brodova za rashlađeni teret // Pomorstvo : scientific journal of maritime research, 24 (2010), 1; 67-76

Podaci o odgovornosti

Radonja, Radoslav ; Koljatić, Vjekoslav

hrvatski

Uporaba lakih i teških dizelskih goriva na primjeru dvaju brodova za rashlađeni teret

Uporaba TDG-a na trgovačkim brodovima ima prednost u smislu troškova putovanja u kojima troškovi goriva imaju značajnu ulogu. Ipak, postoje posebne okolnosti pri kojima uporaba LDG-a postaje nužna i dovodi do povećanja ukupnih troškova. Takve okolnosti prepoznate su na primjeru dvaju brodova istog vlasnika koji posluju u sustavu jednog Pool -a, a koji su prema Pool-ovim normativnim tablicama prikazani kroz uporabu samo TDG-a. Na taj je način nastala razlika u troškovima koja bi prema propisanim pravilima između sudionika trebala teretiti samo vlasnika. Uvažavajući podatke pronađene u dostupnim izvorima, naglašene su glavne karakteristike strojeva u kojima se izgara gorivo na oba broda, a u svezi korištenja LDG-a i prebacivanja između TDG-a i LDG-a (i obrnuto), te su istaknute i posebne okolnosti za svakog od njih postavljajući temelj za donošenje zaključnih stavova. Nakon analize svih dostupnih podataka, kao i uvidom u stručnu literaturu sintetizirano je jednoznačno određenje za navedeni slučaj. Zaključno je objašnjena nastala razlika u skladu s naputcima proizvođača i operativnim uvjetima brodova čime je ostvaren preduvjet prihvaćanja nužnosti priznavanja navedenih povećanih troškova od strane Pool-a.

TDG ; LDG ; prebacivanje s TDG na LDG i obrnuto

nije evidentirano

engleski

The Necessity of using mdo and of changing over from hfo to mdo (and vice versa) on the example of two reefer vessels

Uporaba TDG-a na trgovačkim brodovima ima prednost u smislu troškova putovanja u kojima troškovi goriva imaju značajnu ulogu. Ipak, postoje posebne okolnosti pri kojima uporaba LDG-a postaje nužna i dovodi do povećanja ukupnih troškova. Takve okolnosti prepoznate su na primjeru dvaju brodova istog vlasnika koji posluju u sustavu jednog Pool -a, a koji su prema Pool-ovim normativnim tablicama prikazani kroz uporabu samo TDG-a. Na taj je način nastala razlika u troškovima koja bi prema propisanim pravilima između sudionika trebala teretiti samo vlasnika. Uvažavajući podatke pronađene u dostupnim izvorima, naglašene su glavne karakteristike strojeva u kojima se izgara gorivo na oba broda, a u svezi korištenja LDG-a i prebacivanja između TDG-a i LDG-a (i obrnuto), te su istaknute i posebne okolnosti za svakog od njih postavljajući temelj za donošenje zaključnih stavova. Nakon analize svih dostupnih podataka, kao i uvidom u stručnu literaturu sintetizirano je jednoznačno određenje za navedeni slučaj. Zaključno je objašnjena nastala razlika u skladu s naputcima proizvođača i operativnim uvjetima brodova čime je ostvaren preduvjet prihvaćanja nužnosti priznavanja navedenih povećanih troškova od strane Pool-a.

HFO ; MDO ; changing over from HFO to MDO and vice versa

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

24 (1)

2010.

67-76

objavljeno

1332-0718

1846-8438

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport

Poveznice
Indeksiranost