Kantrida bijelih snova (CROSBI ID 7833)

Autorska knjiga | ostalo

Marinko Lazzarich Kantrida bijelih snova. Rijeka: Adamić, 2008

Marinko Lazzarich

Goran Moravček

Kantrida bijelih snova

Monografija HNK Rijeka pod nazivom Kantrida bijelih snova, autora Marinka Lazzaricha, upotpunjuje literarnu prazninu u povijesnome fundusu riječkoga sporta. Sadržaj opsežne materije strukturiran je u četiri velika poglavlja s određenim brojem potpoglavlja: Klupska povijest, Najveći izazovi, Bijeli asovi i Statistika. U povijesnom pregledu autor upoznaje čitatelje s nastankom i razvojem nogometne igre u gradu Rijeci, od njenih početaka 1873. godine do danas. Opsežno je izložen način i put nastajanja nogometnog kluba Quarnero, njegovo djelovanje i prerastanje u NK Rijeka (1954. godine) te daljnji razvoj i nastajanje suvremenog kluba HNK Rijeka. Autor daje kratak opis najznačajnijih nastupa i nogometnih susreta klubova i državnih reprezentacija koji su se održali na stadionu Kantrida. Opisani su usponi i padovi bijelih s Kantride. U povijesnom dijelu navedene su najvažnije informacije o ljudima koji su bili tihi oslonac razvoja kluba, ali i pokretači svih aktivnosti i uspjeha. Pritom zanimljiva korelacija publicističkog stila sa znanstvenim instrumentarijem djelu uz potrebitu objektivnost daje dozu lepršavosti. Naslovi (Stoljeće nogometa, Razdoblje Fiumane, Domovinski rat i Hrvatska nogometna liga, upućuje da je autor obuhvatio ključne trenutke povijesti nogometa na Kantridi. Kantrida bijelih snova sadrži ukupno 589 stranica, a monografija je obogaćena sa 755 prekrasnih crno bijelih i kolor fotografija s odgovarajućim popratnim sadržajem. Korištena su i citirana 52 bibliografska izvora – knjiga, članaka, referata, periodike, časopisa i novina. Pregledom teksta vidljivo je da monografija ima vrlo razgranatu i složenu sistematiku i unutarnju podjelu. Posebna je vrijednost rukopisa u iscrpnom i sveobuhvatnom povijesnom prikazu i analizi nastajanja i razvoja HNK Rijeka. Monografija Kantrida bijelih snova ima originalni doprinos i poseban značaj za razumijevanje razvoja cjelokupnog sporta u gradu i razvoja grada Rijeke u svim njegovim segmentima.

HNK Rijeka - nogomet - povijest sporta

Kantrida of white dreams

HNK Rijeka - football - sport history