Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kako promišljati sport u potrošačkom društvu: sociologija sporta Srđana Vrcana (CROSBI ID 42734)

Prilog u knjizi | ostalo

Biti, Ozren Kako promišljati sport u potrošačkom društvu: sociologija sporta Srđana Vrcana // Sociologija Srđana Vrcana: između utopije i stvarnosti / Malenica, Zoran ; Lalić, Dražen ; Tomić-Koludrović, Inga (ur.). Split: Pravni fakultet Sveučilišta u Splitu, 2010. str. 97-106

Podaci o odgovornosti

Biti, Ozren

hrvatski

Kako promišljati sport u potrošačkom društvu: sociologija sporta Srđana Vrcana

Ideja je ovog rada ispitati teorijske pomake u novijoj knjizi Srđana Vrcana iz područja sociologije sporta Nogomet, politika, nasilje (2003) u odnosu na njegovu prvu knjigu iz tog područja Sport i nasilje danas u nas (1990). Vrcanovo prepoznavanje postmodernih društvenih konstelacija rezultiralo je njegovim uviđanjem relevantnosti pojma potrošačke kulture pri bavljenju suvremenim sportom, kao svojevrsne nadogradnje ranije korištenog pojma masovne kulture. Iz tog je razloga on okvire svoje opsežne studije o odnosu nogometa, politike i nasilja obogatio pozivanjem na teoriju Zygmunta Baumana, ali i na uvide Ulricha Becka, Jeana Baudrillarda i drugih vodećih svjetskih sociologa. Stoga će se u ovom radu, polazeći od Vrcanovih inicijalnih pokušaja po tom pitanju, a uz korištenje ključnih Baumanovih teza, nastojati iznaći argumente te smjernice za postavljanje sociologije sporta u kontekst potrošačkog društva. U tu svrhu će se preispitati pozicija važnih aktera iz sportskog polja, ali i analizirati principi funkcioniranja vrhunskog sporta. Isto tako, razmotrit će se objasnidbeni potencijal figure potrošača za tumačenje svakodnevnih praksi ljubitelja sporta. Na koncu će se, s obzirom na Vrcanov naglašen interes za sport u Hrvatskoj i u regiji, procijeniti (ne)primjenjivost ovakvog teorijskog modela za proučavanje sporta na ovim prostorima.U ovom se prilogu, dakle, pokušava s jedne strane vrednovati konkretan doprinos Srđana Vrcana sociologiji sporta, a s druge strane zasade njegovog opusa iskoristiti za proširenje obzorja.

sport, sociologija sporta, Srđan Vrcan, potrošačko društvo, Zygmunt Bauman

nije evidentirano

engleski

How to consider sport in consumer society: Sociology of sport by Srđan Vrcan

nije evidentirano

sport, sociology of sport, Srđan Vrcan, consumer society, Zygmunt Bauman

nije evidentirano

Podaci o prilogu

97-106.

objavljeno

Podaci o knjizi

Sociologija Srđana Vrcana: između utopije i stvarnosti

Malenica, Zoran ; Lalić, Dražen ; Tomić-Koludrović, Inga

Split: Pravni fakultet Sveučilišta u Splitu

2010.

978-953-6102-28-0

Povezanost rada

Sociologija