Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vjeronaučni udžbenici (CROSBI ID 42859)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Filipović, Ana Thea Vjeronaučni udžbenici // Vjeronauk - izazov Crkvi i školi. Empirijsko istraživanje na području Zagrebačke nadbiskupije / Mandarić, Valentina Blaženka – Hoblaj, Alojzije – Razum, Ružica (ur.). Zagreb: Glas Koncila, 2011. str. 195-224

Podaci o odgovornosti

Filipović, Ana Thea

hrvatski

Vjeronaučni udžbenici

U članku se interpretiraju nalazi empirijskog istraživanja o vjeronauku u hrvatskom školskom sustavu, koje je 2008. godine proveo Ured za vjeronauk u školi Zagrebačke nadbiskupije na prigodno izabranom uzorku vjeroučitljica i vjeroučitelja te učenica i učenika, a koji su relevantni za procjenu vjeronaučnih udžbenika. U vrijeme provedbe istraživanja na snazi je još bio Program nastave katoličkog vjeronauka za srednje škole iz 2002. godine, koji je u međuvremenu 2009. godine zamijenjen novim programom za katolički vjeronauk u srednjim školama. Također su u vrijeme ispitivanja postojali odobreni vjeronaučni udžbenici za prvi i drugi razred srednjih škola iz 2003. i 2004. godine te raniji udžbenici izrađeni 1992.-1994. godine. U međuvremenu su, 2009. i 2010. godine, izašli novi udžbenici za katolički vjeronauk u trećem i četvrtom razredu srednjih škola. Rezultati istraživanja iz 2008. godine pokazuju sljedeće: 1. Vjeroučiteljicama i vjeroučiteljima je važno da postoje udžbenici za sve razrede. Čak 87, 0% njih drži nepostojanje vjeronaučnih udžbenika za 3. i 4. razred velikom ili vrlo velikom zaprekom za kvalitetnu realizaciju programa. Vjeroučitelji su mišljenja da postojeće udžbenike za 1. i 2. razred treba preraditi, osobito udžbenik za drugi razred. 2. Oko dvije trećine učenica i učenika tvrdi da je imalo udžbenik u 1. i 2. razredu, ali samo malo više od polovine tvrdi da su se njime zaista i služili u nastavi. 3. Za učenice i učenike vjeronaučni udžbenici nisu presudan čimbenik za vlastito produbljivanje vjerskih i religijskih sadržaja. 4. Učenicima su vjeronaučni udžbenici manje zanimljivi i raznoliki nego nastavnicima, ali više učenika nego nastavnika drži da su vjeronaučni udžbenici jednako kvalitetni kao i udžbenici drugih predmeta. 5. Samo trećina učenica i učenika uočava korist udžbeničkih sadržaja za druge predmete i za svoj kasniji život.

Vjeronauk u srednjoj školi, vjeronaučni udžbenik, vjeroučitelji, vjeroučenici, empirijsko istraživanje

nije evidentirano

engleski

Religious education textbooks (in the secondary school)

nije evidentirano

Religious education in the secondary school, Religious education textbook, teachers of Religious education, Religious education students, empirical research

nije evidentirano

Podaci o prilogu

195-224.

objavljeno

Podaci o knjizi

Vjeronauk - izazov Crkvi i školi. Empirijsko istraživanje na području Zagrebačke nadbiskupije

Mandarić, Valentina Blaženka – Hoblaj, Alojzije – Razum, Ružica

Zagreb: Glas Koncila

2011.

978-953-241-274-1

Povezanost rada

Sociologija, Pedagogija, Teologija