Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Motivacijska uvjerenja u učenju materinskoga jezika i stranih jezika (CROSBI ID 169401)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Rovan, Daria ; Jelić, Andrea-Beata Motivacijska uvjerenja u učenju materinskoga jezika i stranih jezika // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 19 (2010), 4/5; 873-894

Podaci o odgovornosti

Rovan, Daria ; Jelić, Andrea-Beata

hrvatski

Motivacijska uvjerenja u učenju materinskoga jezika i stranih jezika

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati motivacijska uvjerenja vezana za učenje materinskoga jezika (hrvatski), prvoga stranog (engleski) te drugoga stranog jezika (francuski). Pritom smo htjeli utvrditi razlikuje li se razina motivacijskih uvjerenja u ovim predmetima te u kolikoj su mjeri motivacijska uvjerenja povezana s uspjehom u pojedinim predmetima. U istraživanju je sudjelovalo 98 gimnazijalaca ; oni su ispunjavali upitnik koji se sastojao od skala kojima su ispitivani samodjelotvornost, percepcija vrijednosti te ciljevi dostignuća, a prikupljene su i njihove ocjene. Rezultati istraživanja pokazuju da među pojedinim predmetima postoje značajne razlike za procjenu korisnosti i samodjelotvornosti, kao i za cilj ovladavanja izbjegavanjem. Najnepovoljniji sklop motivacijskih uvjerenja vezuje se uz francuski, a najpovoljniji uz engleski jezik. Obrasci povezanosti motivacijskih uvjerenja s uspjehom vrlo su slični za sve proučavane jezike, pri čemu se kao ključni prediktor uspjeha pokazala procjena samodjelotvornosti. Dobiveni rezultati mogu biti vrlo korisni za planiranje poučavanja, koje pozitivno pridonosi učeničkoj motivaciji za učenje jezika.

motivacija; učenje jezika; ciljevi postignuća; samodjelotvornost; percepcija vrijednosti

nije evidentirano

engleski

Motivational beliefs in mother tongue and foreign language learning

nije evidentirano

motivation; language learning; achievement goals; self-efficacy; perceived value

nije evidentirano

Podaci o izdanju

19 (4/5)

2010.

873-894

objavljeno

1330-0288

Povezanost rada

Psihologija, Filologija

Poveznice
Indeksiranost