Prikaz postanka suvremene Republike Hrvatske u hrvatskim udžbenicima povijesti za osnovnu školu (CROSBI ID 42904)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Agičić, Damir
hrvatski
Prikaz postanka suvremene Republike Hrvatske u hrvatskim udžbenicima povijesti za osnovnu školu
Autor daje prikaz kako je u hrvatskim osnovnoškolskim udžbenicima povijesti prikazan raspad SFRJ i postanak Republike Hrvatske, napose rat 1991-1995 – koliko se pozornosti posvećuje političkoj i vojnoj povijesti, a koliko povijesti svakodnevice, dakle stradanjima i strahovima obična čovjeka. U kratkim crtama pokazuje kakve su promjene i pomaci provedeni od prvog udžbenika Ive Perića do današnjih udžbenika. Ocjenjuje da su se bitni pomaci u udžbenicima dogodili nakon što se od 2000. pojavio veći broj izdavača s različitim udžbenicima, a nastavnicima je omogućen slobodan izbor. Autor zaključuje da nastava povijesti ne bi trebala služiti tek pukom prenošenju pozitivnog znanja i učenju napamet kojekakvih činjenica (koje se ionako brzo zaboravljaju), nego bi trebala pomoći u izgradnji kritički usmjerenih građana, spremnih suočiti se sa životnim problemima. Ne bi trebala nuditi „Istinu“, nego govoriti o različitim mogućnostima percepcije prošlosti. U tom je smislu i odgovornost autora udžbenika za poboljšanje nastave povijesti u cjelini.
udžbenici povijesti, postanak suvremene Hrvatske, Domovinski rat
nije evidentirano
engleski
Creation of the Modern Republic of Croatia in Elemetary School History Textbooks
nije evidentirano
history textbooks, creation of Republic of Croatia, war 1991-1995
nije evidentirano
Podaci o prilogu
359-377.
objavljeno
Podaci o knjizi
Kultura sjećanja: 1991. Povijesni lomovi i svladavanje prošlosti
Cipek, Tihomir
Zagreb: Disput
2011.
978-953-260-092-6