Morphological marking of animacy: differential object marking in the acquisition of Croatian (CROSBI ID 170909)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Poljak, Andrea ; Hržica, Gordana ; Arapović, Diana
engleski
Morphological marking of animacy: differential object marking in the acquisition of Croatian
Usvajanje morfologije prvoga jezika te`ak je zadatak za dijete koje }; ; ; ; e pri tome rabiti neke strategije pojednostavljivanja, naj~e{; ; ; ; }; ; ; ; e preop}; ; ; ; avanja. Cilj je ovoga istra`ivanja bio opisati usvajanje razli~itoga ozna~avanja izravnoga objekta u hrvatskome jeziku. Razli~ito ozna~avanje izravnoga objekta (engl. differential object marking) prisutno je u hrvatskome jeziku kao dvostruka mogu}; ; ; ; nost ozna~avanja akuzativa imenica mu{; ; ; ; koga roda, ovisno o kategoriji `ivosti. S obzirom na slo`enost fenomena, razli~ito se ozna~avanje izravnoga objekta prou~avalo u usvajanju morfologije promatraju}; ; ; ; i tri skupine govornih idioma u hrvatskome jeziku (dje~ji jezik, govor usmjeren djetetu i govoreni jezik odraslih govornika) kako bi se saznalo postoje li preop}; ; ; ; avanja u pojedinome idiomu. O~ekivano je da }; ; ; ; e se tijekom usvajanja razli~itoga ozna~avanja objekta u hrvatskome jeziku preop}; ; ; ; avati uporabom istaknutoga morfema –a za ozna~avanje akuzativa imenica mu{; ; ; ; koga roda koje zna~e ne`ivo. Korpusnom metodom koja je rabljena u istra`ivanju izdvojena su sva preop}; ; ; ; avanja imenica mu{; ; ; ; koga roda u akuzativu u Hrvatskome korpusu dje~jega jezika (Kova~evi}; ; ; ; , 2002.) i u Hrvatskome korpusu govornoga jezika (Kuva~ Kraljevi}; ; ; ; , Hr`ica, u izradi). Preop}; ; ; ; avanja su prona|ena u svim korpusima, u dje~jemu jeziku, govoru usmjerenome djetetu i rijetko u govornome jeziku odraslih govornika kao dijalektalna karakteristika. Preop}; ; ; ; avanja u dje~jemu jeziku ishod su jezi~ne obrade i primjene novih i preciznijih pravila, dok se preop}; ; ; ; avanja u govoru usmjerenome djetetu obja{; ; ; ; njavaju kao mogu}; ; ; ; a prilagodba toga idioma dje~jemu jeziku radi olak{; ; ; ; avanja usvajanja morfolo{; ; ; ; koga sustava.
language acquisition ; morphology ; overregularization ; Croatian language
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Logopedija