Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Željeznička pruga Dubrovnik - Cavtat - Zračna luka Čilipi (CROSBI ID 43248)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Lakušić , Stjepan ; Haladin , Ivo ; Galjan , Igor Željeznička pruga Dubrovnik - Cavtat - Zračna luka Čilipi // Projektiranje prometne infrastrukture / Lakušić, Stjepan (ur.). Zagreb: Zavod za prometnice Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 511-538

Podaci o odgovornosti

Lakušić , Stjepan ; Haladin , Ivo ; Galjan , Igor

hrvatski

Željeznička pruga Dubrovnik - Cavtat - Zračna luka Čilipi

Značenje Dubrovnika i Dubrovačkog primorja za hrvatski turizam, a samim time i za cjelokupno hrvatsko gospodarstvo odavno je poznat. Dubrovnik je postao zaštitnim znakom hrvatskog turizma te se uvrštava među najatraktivnije svjetske destinacije, čemu svjedoči i broj turista te duljina turističke sezone koja se proteže tijekom cijele godine. S obzirom na svoj ugled i popularnost, Dubrovnik privlači turiste, hotelijere, ugostitelje, poduzetnike i ulagače iz cijelog svijeta. Kako bi se odgovorilo potrebama turizma te potaknuo razvoj luke Gruž, u Dubrovniku se od početka 20. st. realiziraju željeznički infrastrukturni projekti. Do dubrovačke luke Gruž punih je 75 godina prometovala uskotračna željeznica, dok je gradom Dubrovnikom 60 godina prometovao tramvaj. Do danas je u pogonu ostala jedino žičara na Srđ, ponovno otvorena 2010. godine nakon što je razorena u Domovinskom ratu. Potreba kvalitetne i pouzdane veze grada Dubrovnika sa Zračnom lukom Čilipi javlja se kao posljedica naglog poslijeratnog razvoja cijele regije u jednu od najpoželjnijih svjetskih turističkih odredišta. Zbog svog specifičnog položaja, prema zračnoj luci Čilipi gravitiraju sva područja Dubrovačko-neretvanske županije, jugozapadnog dijela BIH te sjevernog dijela Crne Gore. Zračna luka svake godine bilježi povećanje broja putnika, te je u 2010. godini dostigla brojku od 1, 3 milijuna prevezenih putnika. Trenutačno je jedina veza grada Dubrovnika i ZL Čilipi državna cesta D-8 (Jadranska magistrala). Prometno opterećenje dionice D-8 od Dubrovnika do Čilipa u kontinuiranom je porastu, a već sada se smatra najopterećenijom dionicom te državne ceste. Upravo ova činjenica potaknula je na razmatranje mogućnost uvođenja tračničke veze Dubrovnika sa ZL Čilipi. Navedena trasa se u radu analizira na nivou idejnog rješenja.

Željeznička pruga Dubrovnik-Cavtat-ZL Čilipi

nije evidentirano

engleski

The railway line Dubrovnik - Cavtat - Airport Čilipi

nije evidentirano

Railway line Dubrovnik-Cavtat-ZL Čilipi

nije evidentirano

Podaci o prilogu

511-538.

objavljeno

Podaci o knjizi

Projektiranje prometne infrastrukture

Lakušić, Stjepan

Zagreb: Zavod za prometnice Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

2011.

978-953-6272-40-2

Povezanost rada

Građevinarstvo