Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Hrvatska kao brend ili komercijalizacija nacionalnog identiteta (CROSBI ID 43729)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Skoko, Božo Hrvatska kao brend ili komercijalizacija nacionalnog identiteta // Hrvatski identitet / Lukić, Zorislav ; Skoko, Božo (ur.). Zagreb: Matica hrvatska, 2011. str. 65-77

Podaci o odgovornosti

Skoko, Božo

hrvatski

Hrvatska kao brend ili komercijalizacija nacionalnog identiteta

Koncept marke ili brenda donedavno se odnosio uglavnom na proizvode i tvrtke. Međutim, na globaliziranom tržištu sve se više država nastoji pozicionirati kao brend, strateški upravljajući svojim identitetom i imidžom, kako bi osigurali bolju poziciju svojim proizvodima na inozemnim tržištima, privukli ulagače i turiste te se bolje pozicionirali u međunarodnim političkim odnosima. Mnogobrojna istraživanja pokazuju kako imidž države igra sve značajniju ulogu u međunarodnim političkim i gospodarskim odnosima. Međutim, u kreiranju brenda države nacionalni identitet igra ključnu ulogu. Dapače, neki autori poput Simona Anholta poistovjećuju ova dva pojma, smatrajući brend zemlje identitetom na materijalan, snažan, priopćiv i koristan način. Uz prikaz globalnih iskustava, autor se u ovom članku bavi nedostacima u upravljanju hrvatskim nacionalnim identitetom te mogućnostima stvaranja Hrvatske kao brenda. On smatra kako je to – uz gospodarske koristi – ujedno najbolja obrana i od opasnosti koje nosi globalizacija za nacionalne identitete, jer ukoliko hrvatski građani postanu svjesniji svojih posebnosti, budu ponosniji na svoj nacionalni identitet, te ga znalački predstave i iskomuniciraju svijetu, Hrvatska može mirno i ponosno ući u Europsku uniju ne bojeći se da će izgubiti svoju osobnost ili biti dočekana kao manje važan član te zajednice. Dapače, ulazak u Europsku uniju Hrvatskoj može donijeti mogućnosti izravnijeg i učinkovitijeg privlačenja pozornosti europskih susjeda. A s obzirom na moć imidža, Hrvatska tu priliku može iskoristiti za nove uspjehe u politici, gospodarstvu i turizmu.

Hrvatska, identitet, brend, EU, promocija, imidž

nije evidentirano

engleski

Croatia as a brand or commercialisation of national identity

nije evidentirano

Croatia, identity, brand, EU, promotion, image

nije evidentirano

Podaci o prilogu

65-77.

objavljeno

Podaci o knjizi

Hrvatski identitet

Lukić, Zorislav ; Skoko, Božo

Zagreb: Matica hrvatska

2011.

978-953-150-920-6

Povezanost rada

Politologija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija