Komunikacijski sustavi u pomorstvu - Mobilne radiomreže (CROSBI ID 8384)

Krile, Srećko Komunikacijski sustavi u pomorstvu - Mobilne radiomreže. Dubrovnik, 2011

Krile, Srećko

Ivan Pavleković

Komunikacijski sustavi u pomorstvu - Mobilne radiomreže

U elektroničkim komunikacijama za pomorstvo jasno razlikujemo telekomunikacijske usluge ostvarene pomoću klasičnih radioveza od onih ostvarenih satelitskim vezama. Ova knjiga se koncentrira na ove prve, i dalje vrlo važne za pomorstvo. Knjiga je podijeljena u tri poglavlja: 1. Uvod u telekomunikacije, 2. Osnove radiokomunikacija u pomorstvu, 3. Komuniciranje radiovezama. U prvom poglavlju se uvodno govori o razmjeni infomacija elektroničkim putem. Telekomunikacijske (TK) i računalne mreže se sve više integriraju, a sve u kontekstu brzog razvoja Interneta. Pokazuje se uloga i način organiziranja javnih i namjenskih mreža, s naglaskom na mobilne (pokretne) korisnike. Nakon prikaza osnovnih funkcija javne TKmreže prelazi se na strukturu namjenskih mreža. U ovoj knjizi naglasak je dan na pomorske radiomreže. Obrazlažu se osnove njihovog rada, vrste usluga koje podržavaju te način korištenja i naplata usluga. U drugom poglavlju se govori o temeljima radiokomunikacija: rasprostiranju radiovalova s obzirom na daljinu, o načinima višestrukog pristupa, o modulacijskim postupcima, o primopredajnicima i antenama. Poseban je osvrt dan na pravnu regulaciju u međunarodnom prometu, prije svega na propise koje je donio GMDSS, danas sastavni dio SOLAS-a. U trećem poglavlju govori se o osnovnim uslugama: radiotelefoniji, DSC-u i radioteleks-u. Za sva tri oblika komunikacije objašnjene se procedure rukovanja, kako za redovite tako i za izvanredne komunikacije. Posebna kompleksnost se očituje zbog potrebe rada na različitim frekvencijskim područjima: VHF, MF i HF, odnosno za potrebe određenog dometa. Prikazan je i rad uređaja koji nam služe za lociranje broda ili mjesta nesreće (EPIRB, SAR, AIS), te njihovim rukovanjem pri napuštanju broda, osiguravanju njihovog izvora napajanja i sl. Na kraju svake logičke cjeline priložena su i pitanja za vježbu i ponavljanje. Tekst je obogaćen prmjerima iz prakse i brojnim slikama, s namjerom da postane obvezan udžbenik u školskim programima, ali i da posluži kao koristan priručnik na brodovima.

telekomunikacije; radiokomunikacije; mrežni sustavi

ELECTRONIC COMMUNICATIONS IN SHIPPING - Maritime Mobile Networks

telecommunications; radiocommunications; networks