Metode i analiza mjernih postupaka za određivanje razine tekućine u brodskim tankovima i stonovima (CROSBI ID 174271)

Ivče, Renato ; Mohović, Robert ; Jurdana, Irena Methods of analysis and measurement procedures for determining the liquid level in the ships tanks and bilges / Metode i analiza mjernih postupaka za određivanje razine tekućine u brodskim tankovima i stonovima // Pomorstvo : scientific journal of maritime research, 23 (2009), 2; 635-648

Ivče, Renato ; Mohović, Robert ; Jurdana, Irena

Metode i analiza mjernih postupaka za određivanje razine tekućine u brodskim tankovima i stonovima

Brod se komercijalno iskorištava s različitom popunjenošću kapaciteta i s različitim količinama tekućina u prostorima tankova. Određivanje poprečne i uzdužne stabilnosti te proračun nosivosti ovise o točnosti određivanja količine tekućine koja može varirati zbog sistematskih i slučajnih pogrešaka, pa je stoga potrebno izbjeći pogrešku pri utvrđivanju količine tekućine u tanku. Uobičajeno se balast, slatka voda, te tekućine u prostorima stonova određuju sondiranjem ili utvrđuje preljevom preko odušnika tanka u slučaju punog tanka. U radu je izvedena analiza pogreške očitanja tekućine na količinu balasta, slatke vode, tekućine u stonovima, kao i utjecaj količine tekućine na sustavno težište broda. Zbog svojih prednosti svjetlovodna tehnologija se sugerira kao opcija očitanja razine tekućine u tankovima i stonovima. Autori predlažu postavljanje optičkih senzora za mjerenje razine tekućine u prednji i stražnji dio svakog tanka.

razina tekućine ; brodski tankovi i stonovi ; pogreška očitanja razine tekućine ; svjetlovodna tehnologija ; optički senzori za mjerenje razine tekućine

Methods of analysis and measurement procedures for determining the liquid level in the ships tanks and bilges

liquid level ; ship tanks and bilges ; the error readings of liquid level ; fiber optic technology ; optical sensors for measuring liquid level