Osnove zaštite i spašavanja od katastrofa (CROSBI ID 8399)

Autorska knjiga | ostalo | domaća recenzija

Toth, Ivan ; Čemerin, Damir ; Vitas, Petar Osnove zaštite i spašavanja od katastrofa. Velika Gorica: Veleučilište Velika Gorica ; Visoka škola za sigurnost, 2011

Toth, Ivan ; Čemerin, Damir ; Vitas, Petar

Osnove zaštite i spašavanja od katastrofa

Knjiga Osnove zaštite i spašavanja namijenjena je studentima koji slušaju nastavni kolegij „Zaštita i spašavanje“ na Visokoj školi za sigurnost, svim polaznicima studija Upravljanja u kriznim uvjetima Veleučilišta Velika Gorica ali i svima koji trebaju nešto više znanja o području zaštite i spašavanja. Obziorm da se radi o visokoškolskom udžbeniku, knjiga ne postavlja pred čitatelje dileme u pojedinim temama ili poglavljima koja obrađuje, već daje temeljna znanja o svim relevantnim poglavljima koja obuhvaća zaštita i spašavanje, te usmjerava studente na dalje učenje i prikupljanje stručnih znanja u pojedinim segmentima ako su im ona potrebna. Zaštita i spašavanje danas su civilizacijsko dostignuće bez kojeg je nezamislivo funkcioniranje modernog društva na svim razinama, od lokalnih zajednica do država i međunarodne zajednice i čovječanstva u cjelini. Kao i svaka ljudska aktivnost i zaštita i spašavanje se ne može razvijati i djelovati bez čvrste znanstvene podloge i sustavnog planiranja, koji su temelj razumijevanja potreba pojedine sredine, osiguranja financijskih a time i materijalnih sredstava i osposobljavanja snaga za djelovanje, ali i provedbe preventivnih mjera kojima se rizik od nastanka katastrofa otklanja ili svodi na najmanju moguću razinu. Zaštita i spašavanje ljudi i imovine sastavni je dio civiliziranog ponašanja, tako da su neki dijelovi toga stari gotovo kao i ljudski rod. Međutim, od sredine 19. stoljeća moguće je govoriti u širem smislu o tehničkoj civilizaciji, koja obuhvaća i cijeli niz tehnika, znanja i vještina potrebnih za zaštitu života, zdravlja, imovine i okoliša, te se od tog doba može govoriti i o zaštiti i spašavanju, odnosno civilnoj zaštiti. Zbog toga i knjiga Osnove zaštite i spašavanja obuhvaća na početku povijesni razvoj civilne zaštite općenito, s naglaskom na razvoj u granicama suvremene Republike Hrvatske. U nastavku se objašnjavaju i razrađuju osnove i vrste prirodnih i antropogenih katastrofa i velikih nesreća, te vrste, oblici i posljedice ugrožavanja. Zasebno poglavlje obrađuje definiranje kritičnih infrastruktura, njihove zaštite i značaja osiguranja kontinuiteta njihova djelovanja u svim, pa i izvanrednim situacijama i utjecaj kritičnih infrastruktura na funkcioniranje sustava zaštite i spašavanja. Upravljanje je ključan element svih organiziranih sustava ili aktivnosti pa je tako i u sustavu zaštite i spašavanja. Knjiga daje osnove upravljanja sustavom zaštite i spašavanja, funkcije i zadaće, te čimbenike sustava upravljanja. Na kraju u knjizi su obrađeni aktualni sustavi zaštite i spašavanja u Republici Hrvatskoj i nekoliko europskih zemalja, a posebno je pozornost posvećena međunarodnohj suradnji u zaštiti i spašavanju kao bitnom elementu međunarodne sigurnosti, te je obrađeno organiziranje i uloga sustava zaštite i spašavanja u međunarodnim institucijama, Europskoj uniji, NATO i Ujedinjenim narodima. Koristan dio knjige su i prilozi, popis kratica i pojmovnik koji pomažu čitatelju u lakšem snalaženju u tekstu.

zaštita ; spašavanje ; katastrofa

The basics of protection and rescue of disaster

protection ; rescue ; disaster