Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Moralno poduzetništvo u disfunkciji nacionalnog i regionalnog društvenog razvoja (CROSBI ID 43882)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Matić, Renato ; Dremel, Anita Moralno poduzetništvo u disfunkciji nacionalnog i regionalnog društvenog razvoja // Gospodarske i kulturne odrednice regionalnog identiteta / Šundalić, Antun ; Zmaić, Krunoslav ; Sudarić, Tihana (ur.). Osijek: Poljoprivredni fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 155-166

Podaci o odgovornosti

Matić, Renato ; Dremel, Anita

hrvatski

Moralno poduzetništvo u disfunkciji nacionalnog i regionalnog društvenog razvoja

Tema rada je moralno poduzetništvo kao strategija koju koriste nacionalni i regionalni politički akteri, čime se zamjenjuju klasične vrijednosti poduzetništva, poput inovacije, usavršavanja znanja i kompetentnosti, a što je u trajnoj disfunkciji društvenog razvoja. Rad pokušava raspraviti tezu kako se poduzetnost hrvatskog društva iscrpljuje oko vrijednosti moralnog (moralizatorskog, no samoproglašeno i percipirano moralnog, kao onog pravog) nadglasavanja daleko više no oko rješavanja realnih strateških problema na području gospodarstva, kulture, unaprjeđenja ljudskih prava i ukupne kvalitete života. Teorijski zasnovano na simboličko-interakcionističkom i interpretativnom naslijeđu bit će govora o reakcijskom pristupu definiranju nepodobnog, o procesima etiketiranja i stigmatiziranja kao snagama provođenja simboličkog terora nad Drugim – te će se prokazati mjesta na kojima te snage operiraju u društvenoj stvarnosti. Rad će pokušati odgovoriti na pitanje kakva je i za koje društvene aktere najveća korist od simboličkog ustrajanja na umjetnim podjelama. Umjesto transparentnog izbora na osnovi stručnosti, dokazanog znanja i objektivno provjerljivih kompetencija na radna mjesta u državnoj, regionalnoj i lokalnoj upravi političkom se voljom odozgo postavljaju kadrovi, koji dokazano ne mogu razumjeti kako funkcionira tržište ili kako iskoristiti kapital i resurse. Prevlast takvih političkih strategija, pogotovo uz miješanje političkih u profesionalne sfere te nedostatak kritičke svijesti priječe put u sadašnjosti utemeljenim definicijama problema, kao i strateškom osmišljavanju pristupa njihovom rješavanju. Očekivano je raspraviti i činjenicu ukupnog demokratskog deficita, prije svega nedostatka demokratske svijesti, zbog čega je nacionalnim i regionalnim strategijskim elitama operativno moguće dobro živjeti od prakse moralnog umjesto ekonomskog i kulturnog poduzetništva. U završnom će dijelu rad ponuditi i odgovor na pitanje koliko je logika moralnog poduzetništva omogućila usporavanje demokratskih te preživljavanje i napredovanje nedemokratskih procesa na svim razinama hrvatskog društva.

moralno poduzetništvo, profiteri, regionalni razvoj

nije evidentirano

engleski

Moral entrepreneurship in the dysfunction of national and regional social development

nije evidentirano

moral entrepreneurship, profiteers, regional development

nije evidentirano

Podaci o prilogu

155-166.

objavljeno

Podaci o knjizi

Gospodarske i kulturne odrednice regionalnog identiteta

Šundalić, Antun ; Zmaić, Krunoslav ; Sudarić, Tihana

Osijek: Poljoprivredni fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

2011.

978-953-253-099-5

Povezanost rada

Sociologija