Moralno poduzetništvo u disfunkciji nacionalnog i regionalnog društvenog razvoja (CROSBI ID 43882)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Matić, Renato ; Dremel, Anita
hrvatski
Moralno poduzetništvo u disfunkciji nacionalnog i regionalnog društvenog razvoja
Tema rada je moralno poduzetništvo kao strategija koju koriste nacionalni i regionalni politički akteri, čime se zamjenjuju klasične vrijednosti poduzetništva, poput inovacije, usavršavanja znanja i kompetentnosti, a što je u trajnoj disfunkciji društvenog razvoja. Rad pokušava raspraviti tezu kako se poduzetnost hrvatskog društva iscrpljuje oko vrijednosti moralnog (moralizatorskog, no samoproglašeno i percipirano moralnog, kao onog pravog) nadglasavanja daleko više no oko rješavanja realnih strateških problema na području gospodarstva, kulture, unaprjeđenja ljudskih prava i ukupne kvalitete života. Teorijski zasnovano na simboličko-interakcionističkom i interpretativnom naslijeđu bit će govora o reakcijskom pristupu definiranju nepodobnog, o procesima etiketiranja i stigmatiziranja kao snagama provođenja simboličkog terora nad Drugim – te će se prokazati mjesta na kojima te snage operiraju u društvenoj stvarnosti. Rad će pokušati odgovoriti na pitanje kakva je i za koje društvene aktere najveća korist od simboličkog ustrajanja na umjetnim podjelama. Umjesto transparentnog izbora na osnovi stručnosti, dokazanog znanja i objektivno provjerljivih kompetencija na radna mjesta u državnoj, regionalnoj i lokalnoj upravi političkom se voljom odozgo postavljaju kadrovi, koji dokazano ne mogu razumjeti kako funkcionira tržište ili kako iskoristiti kapital i resurse. Prevlast takvih političkih strategija, pogotovo uz miješanje političkih u profesionalne sfere te nedostatak kritičke svijesti priječe put u sadašnjosti utemeljenim definicijama problema, kao i strateškom osmišljavanju pristupa njihovom rješavanju. Očekivano je raspraviti i činjenicu ukupnog demokratskog deficita, prije svega nedostatka demokratske svijesti, zbog čega je nacionalnim i regionalnim strategijskim elitama operativno moguće dobro živjeti od prakse moralnog umjesto ekonomskog i kulturnog poduzetništva. U završnom će dijelu rad ponuditi i odgovor na pitanje koliko je logika moralnog poduzetništva omogućila usporavanje demokratskih te preživljavanje i napredovanje nedemokratskih procesa na svim razinama hrvatskog društva.
moralno poduzetništvo, profiteri, regionalni razvoj
nije evidentirano
engleski
Moral entrepreneurship in the dysfunction of national and regional social development
nije evidentirano
moral entrepreneurship, profiteers, regional development
nije evidentirano
Podaci o prilogu
155-166.
objavljeno
Podaci o knjizi
Gospodarske i kulturne odrednice regionalnog identiteta
Šundalić, Antun ; Zmaić, Krunoslav ; Sudarić, Tihana
Osijek: Poljoprivredni fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
2011.
978-953-253-099-5