Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Intermodalna čvorišta u Republici Hrvatskoj kao ključni čimbenici za implementaciju projekta INTERIM Europske unije (CROSBI ID 174764)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Miloš, Ivan ; Dujmović, Nenad ; Grubišić, Neven Intermodalna čvorišta u Republici Hrvatskoj kao ključni čimbenici za implementaciju projekta INTERIM Europske unije // Suvremeni promet, 27 (2007), 6; 581-586

Podaci o odgovornosti

Miloš, Ivan ; Dujmović, Nenad ; Grubišić, Neven

hrvatski

Intermodalna čvorišta u Republici Hrvatskoj kao ključni čimbenici za implementaciju projekta INTERIM Europske unije

Nakon osamostaljenja odnosno stjecanja državno-pravne neovisnosti 1990. godine Republika Hrvatska se sukobljava s problemom restrukturiranja i revitalizacije svoga prometno-gospodarskog sustava i njegovog uključivanja u međunarodne tokove roba i razvojnoga kapitala. Rezultati istraživanja pokazuju da je većina razvijenih zemalja, koje su se sukobljavale sa sličnom problematikom kao i Hrvatska, rješenje našlo posredstvom korištenja izravnih inozemnih ulaganja (FDI) u svoj prometno-gospodarski sustav. Za poticanje FDI potrebno je uložiti (ponuditi) određene resurse koji omogućuju ostvarivanje iznadprosječne stope profita na uloženi kapital. Od većeg broja visokovrijednih resursa koje Hrvatska može uložiti za poticanje FDI na svoje područje, razvoj intermodalnih prometno-industrijskih čvorišta, međunarodnog javnog prometa, predstavljaju njenu najveću komparativnu prednost. U prilog tome govori veći broj međunarodnih razvojnih projekata, koje nepovratnim financijskim sredstvima izravno potiče Europska unija, među kojima je i projekt INTERIM, koji je namijenjen za instaliranje intermodalnoga prometnog sustava između EU i zemalja Azije i istočne Afrike kao najvećega svjetskog tržišta današnjice i u budućnosti. Budući da četiri ključna međunarodna koridora (V, VII, X i jadransko-jonski) koji povezuju EU s Azijom i Istočnom Afrikom prolaze područjem Republike Hrvatske, razvoj međunarodnoga javnog prometa predstavlja najveći strateški resurs koji RH može uporabiti (uložiti) za svoj cjeloviti razvoj.

INTERIM; FDI; intermodalni sustav; razvoj; tokovi robe i razvojnoga kapitala

nije evidentirano

engleski

Intermodal Transhipment Points in the Republic of Croatia as Key Factors in the implementation of the EU INTERIM Project

nije evidentirano

INTERIM; FDI; intermodal system; development; commodity flows; flows of development capital

nije evidentirano

Podaci o izdanju

27 (6)

2007.

581-586

objavljeno

0351-1898

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport