Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

HIGH PERFORMANCE RAILWAY LINE DG - BOTOVO - DUGO SELO -(ZAGREB - HRV. LESKOVAC – KRASICA - (RIJEKA) (CROSBI ID 578164)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Kreč, Srećko ; Kreč, Miroslav ; Barić, Danijela HIGH PERFORMANCE RAILWAY LINE DG - BOTOVO - DUGO SELO -(ZAGREB - HRV. LESKOVAC – KRASICA - (RIJEKA) // Prvi BiH Kongres o željeznicama, Zbornik radova / Enes Čovrk (ur.). Sarajevo: Udruga konzultanata inženjera Bosne i Hercegovine, 2011. str. .-

Podaci o odgovornosti

Kreč, Srećko ; Kreč, Miroslav ; Barić, Danijela

engleski

HIGH PERFORMANCE RAILWAY LINE DG - BOTOVO - DUGO SELO -(ZAGREB - HRV. LESKOVAC – KRASICA - (RIJEKA)

Riječki prometni pravac vrlo je značajan za Republiku Hrvatsku, jer on veže najznačajniju hrvatsku luku s unutrašnjosti, te predstavlja okosnicu kopnenih veza jadranskog mora i kontinentalnog dijela cijelog područja. Cestovno povezivanje je podignuto na visoku razinu prometnih usluga izgradnjom autoceste od granice s Mađarskom, preko Zagreba do Rijeke. Željeznička pruga koja je izgrađena davne 1873. godine, nalazi se na granici kapaciteta i ne pruža onu razinu prometne usluge koju bi trebala kao dio paneuropske prometne mreže (koridor V.b) i kao dio transeuropske prometne mreže (TEN-T). Jedina mogućnost da se ostvari veza Rijeke s unutrašnjosti prugom nizinskih karakteristika je izgradnja pruge novom trasom, koja tunelima prolazi kroz masiv planina koje su se ispriječile na tom putu. Hrvatska modernizira cijeli željeznički prometni pravac od Botova (odnosno granice s Mađarskom) do Rijeke i to tako da se na dijelu pruge od Botova do Zagreba predviđa izgradnja drugog kolosijeka uz postojeću prugu, a od Zagreba do Rijeke predviđa se izgradnja nove pruge. Modernizacijom pruga na V.b koridoru skraćuje se željeznička veza od Rijeke do mađarske granice za više od 56 km. Vrijeme vožnje vlakova skraćuje se u putničkom prometu za oko 3, 5 sata, u terenom prometu za preko 6 sati, a najveći efekti dobivaju se upravo na potezu od Zagreba do Rijeke. Izgradnjom suvremenih kopnenih prometnica (autoceste i pruge visoke učinkovitosti), Rijeka u potpunosti stvara preduvjete za valorizaciju svog povoljnog prometno-zemljopisnog položaja. Ona postaje jednom od ishodišnih točaka za ulaz u EU s jugoistočne strane, omogućuje korištenje multimodalnog prijevoza (more-željeznica-riječni plovni putovi) velikih količina roba. U putničkom prometu također ostvaruje uvjete za pružanje visoke razine prometne usluge i stvara preduvjete za ravnopravno tržišno nadmetanje svih prometnih grana.

high capacity railway line; high performance railway line; Pan-european transport corridors; Trans european netvork - transport; low level line; strategy; bottle-neck in transport

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

.-..

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Prvi BiH Kongres o željeznicama, Zbornik radova

Enes Čovrk

Sarajevo: Udruga konzultanata inženjera Bosne i Hercegovine

Podaci o skupu

Prvi BIH kongres o željeznicama

pozvano predavanje

29.09.2011-30.09.2011

Sarajevo, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport