HIGH PERFORMANCE RAILWAY LINE DG - BOTOVO - DUGO SELO -(ZAGREB - HRV. LESKOVAC – KRASICA - (RIJEKA) (CROSBI ID 578164)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kreč, Srećko ; Kreč, Miroslav ; Barić, Danijela
engleski
HIGH PERFORMANCE RAILWAY LINE DG - BOTOVO - DUGO SELO -(ZAGREB - HRV. LESKOVAC – KRASICA - (RIJEKA)
Riječki prometni pravac vrlo je značajan za Republiku Hrvatsku, jer on veže najznačajniju hrvatsku luku s unutrašnjosti, te predstavlja okosnicu kopnenih veza jadranskog mora i kontinentalnog dijela cijelog područja. Cestovno povezivanje je podignuto na visoku razinu prometnih usluga izgradnjom autoceste od granice s Mađarskom, preko Zagreba do Rijeke. Željeznička pruga koja je izgrađena davne 1873. godine, nalazi se na granici kapaciteta i ne pruža onu razinu prometne usluge koju bi trebala kao dio paneuropske prometne mreže (koridor V.b) i kao dio transeuropske prometne mreže (TEN-T). Jedina mogućnost da se ostvari veza Rijeke s unutrašnjosti prugom nizinskih karakteristika je izgradnja pruge novom trasom, koja tunelima prolazi kroz masiv planina koje su se ispriječile na tom putu. Hrvatska modernizira cijeli željeznički prometni pravac od Botova (odnosno granice s Mađarskom) do Rijeke i to tako da se na dijelu pruge od Botova do Zagreba predviđa izgradnja drugog kolosijeka uz postojeću prugu, a od Zagreba do Rijeke predviđa se izgradnja nove pruge. Modernizacijom pruga na V.b koridoru skraćuje se željeznička veza od Rijeke do mađarske granice za više od 56 km. Vrijeme vožnje vlakova skraćuje se u putničkom prometu za oko 3, 5 sata, u terenom prometu za preko 6 sati, a najveći efekti dobivaju se upravo na potezu od Zagreba do Rijeke. Izgradnjom suvremenih kopnenih prometnica (autoceste i pruge visoke učinkovitosti), Rijeka u potpunosti stvara preduvjete za valorizaciju svog povoljnog prometno-zemljopisnog položaja. Ona postaje jednom od ishodišnih točaka za ulaz u EU s jugoistočne strane, omogućuje korištenje multimodalnog prijevoza (more-željeznica-riječni plovni putovi) velikih količina roba. U putničkom prometu također ostvaruje uvjete za pružanje visoke razine prometne usluge i stvara preduvjete za ravnopravno tržišno nadmetanje svih prometnih grana.
high capacity railway line; high performance railway line; Pan-european transport corridors; Trans european netvork - transport; low level line; strategy; bottle-neck in transport
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
.-..
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Prvi BiH Kongres o željeznicama, Zbornik radova
Enes Čovrk
Sarajevo: Udruga konzultanata inženjera Bosne i Hercegovine
Podaci o skupu
Prvi BIH kongres o željeznicama
pozvano predavanje
29.09.2011-30.09.2011
Sarajevo, Bosna i Hercegovina