Mehanika materijala (CROSBI ID 744762)

Krolo, Joško ; Šimić, Diana Mehanika materijala / Rak, Mladenko (ur.). Zagreb: Građevinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. 300..

Krolo, Joško ; Šimić, Diana

Rak, Mladenko

Mehanika materijala

Udžbenik sadrži trinaest poglavlja, te popis oznaka, kazalo pojmova, kazalo imena, popis literature i bilješke o autorima. Prvih osam poglavlja čine jednu cjelinu u kojima se razmatraju mehanička svojstva materijala kao i postupci za određivanje mehaničkih svojstava materijala ovisno o vrsti opterećenja i utjecaju okoliša. Pri tome je posebno istaknuto značenje poznavanja mehaničkih svojstava materijala pri proračunu inženjerskih konstrukcija. U devetom poglavlju sadržani su osnovni pojmovi reologije. Opisana su osnovna reološka svojstva materijala i osnovni idealni materijali. Prikazani su postupci formiranja složenih reoloških modela koji na određeni način oponašaju strukturu pojedinih realnih materijala. U desetom poglavlju su prikazane osnove linearne elastične mehanike loma kao posebne grane mehanike čvrstog deformabilnog tijela, s osvrtom na utjecaje plastičnosti i nelinearnog ponašanja. Pri tome je dan i povijesni prikaz razvoja i značenje mehanike loma u proračunu inženjerskih konstrukcija, te su objašnjeni pojmovi i veličine koji su danas prijeko potrebni u tehničkoj primjeni. U jedanaestom poglavlju dana je definicija tvrdoće i prikazani su postupci ispitivanja tvrdoće za pojedine materijale. Za neke materijale (čelik i beton) dana je veza između tvrdoće i čvrstoće materijala što je od iznimne važnosti za kontrolu kvalitete ugrađenog materijala gotovih građevina. U dvanaestom poglavlju prikazana su ispitivanja bez razaranja, kao što su akustički postupci, njihova primjena u defektoskopiji i ispitivanja rezonantnim titranjem. Istaknuto je da su i ta ispitivanja od velike važnosti za kontrolu kvalitete ugrađenog materijala i ocjenu stanja gotovih konstrukcija. U trinaestom poglavlju, Eksperimentalna analiza naprezanja i deformacija, prikazani su uređaji (mehanički, optički, akustički i električni) za mjerenje deformacija na uzorcima i gotovim konstrukcijama, te analize deformacija pri dvoosnom i troosnom stanju naprezanja. Da bi se olakšalo razumijevanje i prihvaćanje izloženog gradiva, na kraju pojedinih poglavlja dodani su riješeni primjeri, a oni su odabrani tako da dopunjuju izložena teorijska razmatranja.

mehanika materijala; svojstva materiala; selektivna teorija; aditivna teorija; reologija; naprezanje; deformacija; Hookeov zakon; elastičnost; plastičnost; čvrstoća; pritisak; rastezanje; radni dijagram; Bauschingerov efekt; histereza; puzanje; relaksacija; žilavost; udarna čvrstoća; cikličko opterećenje; zamor; Wöhlerov dijagram; mehanika loma; tvrdoća materijala; nerazorna ispitivanja; eksperimentalna analiza

Mechanics of materials

mechanics of materials; material properties; selective theory; additive theory; rheology; stress; strain; Hook law; elasticity; plasticity; strenght; compresion; tension; working diagram; Bauschinger effect; hysteresis; creep; relaxation; toughness; impact strenght; cyclic loading; fatigue; Wöhler diagram; fracture mechanics; hardness of materials; non-destructive testing; experimental analysis

Zagreb: Građevinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

300

2011.