Struktura vrijednosnih orijentacija i hijerarhija vrednota učenika strukovnih škola (CROSBI ID 176549)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Vlah, Nataša ; Lončarić, Darko ; Tatalović Vorkapić, Sanja
hrvatski
Struktura vrijednosnih orijentacija i hijerarhija vrednota učenika strukovnih škola
Oslanjajući se na prethodna istraživanja hijerarhije vrednota i zastupljenosti vrijednosnih orijentacija adolescenata, postavili smo dva cilja istraživanja: (1) utvrditi vrijednosne orijentacije reprezentativne podgrupe srednjoškolaca srednjih stručnih škola Primorsko-goranske regije i (2) dati doprinos istraživanju faktorske strukture i pouzdanosti Skale vrijednosnih orijentacija (Franc i sur., 2002.) na takvom uzorku. Na stratificiranom su grupnom uzorku od 760 učenika (M=17.5 godina ; SD=1.22 ; 41.2% učenica) u deset škola prikupljeni podaci te je eksploratornim metodama provjerena komponentna i faktorska struktura skale, pouzdanost skale i utvrđena hijerarhija vrijednosti i vrijednosnih orijentacija. Rezultati upućuju da se komponentna struktura upitnika primijenjenog na učenike strukovnih škola znatno razlikuje od strukture koje su na reprezentativnim uzorcima učenika svih srednjih škola utvrdili autori skale. Faktorskom analizom izdvojena su dva značajna faktora: (1) samoostvarujuća i konvencionalna vrijednosna orijentacija i (2) hedonistička vrijednosna orijentacija. Na vrhu hijerarhije vrijednosti učenika su ljubav, skladan život, obitelj, prijatelji i bliski prijateljski odnosi. Implicirana je potreba nadogradnje i rekonstrukcije ovog upitnika pri primjeni u stručnim srednjim školama.
vrijednosne orijentacije; učenici strukovnih škola
nije evidentirano
engleski
Structure and Hierarchy of Vocational School Students' Value Orientations
nije evidentirano
value orientations; vocational schools students
nije evidentirano
Podaci o izdanju
20 (2)
2011.
479-493
objavljeno
1330-0288