Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kultura parkiranja: organizacija, tehnologija, ekonomika, ekologija, pravo (CROSBI ID 8799)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Maršanić, Robert Kultura parkiranja: organizacija, tehnologija, ekonomika, ekologija, pravo. Rijeka: IQ PLUS, 2012

Podaci o odgovornosti

Maršanić, Robert

hrvatski

Kultura parkiranja: organizacija, tehnologija, ekonomika, ekologija, pravo

IQ PLUS d.o.o. Kastav izdavač je znanstvene knjige s naslovom KULTURA PARKIRANJA • Organizacija – Tehnologija – Ekonomika – Ekologija – Pravo •. Autor je dr. sc. Robert Maršanić. Neprijeporna je činjenica po kojoj se zadovoljenje parkirnih kapaciteta, kao jedan od segmenta prometnog sustava, u gradovima nije u praktičnom, niti u teoretskom smislu primjereno rješavan, ali niti analiziran. Temeljni uzrok navedenih štetnih posljedica je izostanak, nedovoljna primjena, ali i ignoriranje osnovnih sustavnih zakonitosti i pravila bez kojih se nedostatak parkirnih kapaciteta ne može primjereno i na zadovoljavajući način riješiti. Nedostatak parkirnih kapaciteta još se uvijek ne definira kao problem u onoj mjeri u kojoj bi se taj problem trebao naglašavati, odnosno rješavanje problema parkiranja vozila prepuštaju se u potpunosti gradovima, čija kvalifikacijska struktura kadrova koji se bave tim problemom, često nije zadovoljavajuća, a uz ostalo, uzrok je takvom stanju pojedinačnih i neadekvatnih rješenja u Hrvatskoj. Prisutan je neprimjeren kvantum aktualnih eksplicitnih, implicitnih, disciplinarnih i višedisciplinarnih znanja, spoznaja, saznanja i vještina o pojmu parkiranja te neprimjerena osposobljenost menadžera i specijaliziranih stručnjaka koji kreiraju i pridonose razvoju politike parkiranja. Iz svega navedenog proizlazi da se u dosadašnjim hrvatskim znanstvenim istraživanjima, problematika koja je analizirana u ovoj znanstvenoj knjizi tek djelomično obrađivana i analizirana te da postoji teorijsko i praktično opravdanje ovakvog istraživanja. Ovu činjenicu potvrđuje saznanje autora da do danas u Hrvatskoj nije objavljena ili javnosti prezentirana niti jedna znanstvena knjiga koja u cijelosti obrađuje tematiku parkiranja u gradskim sredinama. Opisana problematika i determinirani problem istraživanja o aktualnom fenomenu parkiranja promatranom kroz aspekt organizacije, tehnologije, ekonomike, ekologije i prava odredili su znanstveni okvir za predmet znanstvenog istraživanja: Istražiti i konzistentno utvrditi sve relevantne teorijske i praktične značajke i čimbenike pojma parkiranja općenito te sustavno i jednostavno formulirati i predočiti rezultate istraživanja: o tome zašto je parkiranje problem 21. stoljeća ; o prostoru kao temeljnom čimbeniku racionalnog organiziranja parkiranja u gradovima ; o značenju garažno-parkirnih objekata za parkiranje ; o suvremenim koncepcijama i tehnologijama rješavanja problema parkiranja ; o parkiranju u fokusu održivog prometa u gradovima te o strategiji i politici parkiranja u Gradu Rijeci. Znanstveni problem i predmet istraživanja odnosi se na dva međusobno povezana objekta istraživanja, koji se nalaze u fokusu ove edicije s naslovom KULTURA PARKIRANJA • ORGANIZACIJA – TEHNOLOGIJA – EKONOMIKA – EKOLOGIJA – PRAVO •, a to su: parkiranje i gradovi, odnosno problematika parkiranja u gradskim središtima. Postojeće stanje parkirnih kapaciteta u gradovima je nezadovoljavajuće zbog nerazvijenog i neafirmiranog znanstvenog pristupa u predviđanju, planiranju, projektiranju i organiziranju parkiranja na osnovi interakcije između namjene površina i generiranja putovanja, unutar kojih se pojavljuje problem parkiranja. Izostanak znanstvenog pristupa posljedica je, prije svega, u praktičnom pristupu, koji je ovaj problem rješavao izolirano, odnosno, kao problem broja pravilno i nepravilno parkiranih vozila u raspoloživom prostoru gradskog središta. Sukladno takvoj problematici, u ovoj znanstvenoj knjizi, koja ima naslov KULTURA PARKIRANJA • ORGANIZACIJA – TEHNOLOGIJA – EKONOMIKA – EKOLOGIJA – PRAVO •, određen je znanstveni problem istraživanja: Premda su mnogobrojni problemi parkiranja vozila u Hrvatskoj prisutni već dvadesetak godina, kvantum je aktualnih eksplicitnih, implicitnih, disciplinarnih i višedisciplinarnih znanja, saznanja, teorija, zakonitosti o parkiranju u gradskim sredinama, koje stječu, posjeduju, implementiraju nositelji političkih, društvenih, obrazovnih, znanstvenih, gospodarskih, menadžerskih i inih struktura naglašeno nezadovoljavajući, a što izravno implicira mnogobrojne, negativne posljedice ne samo za domicilno stanovništvo, posjetitelje i potencijalne turiste nego istodobno i za ukupno gospodarstvo na svim razinama te za društvo. Sukladno takvoj problematici i znanstvenom problemu istraživanja, u ovoj znanstvenoj knjizi s naslovom PARKIRANJE U TURISTIČKIM DESTINACIJAMA, definiran je predmet znanstvenoga istraživanja: Istražiti i konzistentno utvrditi sve relevantne teorijske i praktične značajke i čimbenike parkirališnog sustava općenito, sustavno i jednostavno formulirati i predočiti rezultate istraživanja: o važnijim značajkama turističkih destinacija ; o temeljnim odrednicama turizma u gradovima ; o ulozi prometa u gradskim turističkim destinacijama ; o analizi i ocjeni problema parkiranja u gradskim turističkim destinacijama ; o mogućim rješenjima problema parkiranja u gradskim turističkim destinacijama ; o turističkom proizvodu Grada Rijeke ; o stanju i mogućnostima parkiranja u Gradu Rijeci te predložiti model optimalizacije parkirališnih kapaciteta u gradskim turističkim destinacijama. Znanstveni problem i predmet istraživanja odnosi se na dva međusobno povezana objekta istraživanja, koji se nalaze u fokusu ove edicije s naslovom KULTURA PARKIRANJA • Organizacija – Tehnologija – Ekonomika – Ekologija – Pravo •, a to su: parkiranje i gradovi, odnosno organizacija parkiranja, tehnologija parkiranja, ekonomika parkiranja, ekologija parkiranja te pravo parkiranja u gradskim središtima. Imajući nas umu složenost i zahtjevnost znanstvenog problema istraživanja, predmeta i objekta znanstvenih istraživanja, koji su znanstveno elaborirani u ovoj knjizi s naslovom KULTURA PARKIRANJA • Organizacija – Tehnologija – Ekonomika – Ekologija – Pravo •, postavljena je znanstvena hipoteza: Znanstvene spoznaje, pravila, načela, zakonitosti, modeli o aktualnim problemima i fenomenima parkiranja u gradovima u 21. stoljeću, prostoru kao čimbeniku racionalnog organiziranja parkiranja u gradovima, značenju garažno-parkirnih objekata za parkiranje, suvremene koncepcije i tehnologije rješavanja problema parkiranja, parkiranje u fokusu održivog prometa u gradovima, strategiji i politici parkiranja u Gradu Rijeci, stvaraju znanstvenu paradigmu promišljanja rješenja problema parkiranja u gradskim sredinama. U nastojanju da se kompleksna i obimna građa predstavi na pregledan i lako razumljiv način, rezultati u ovoj znanstvenoj knjizi s naslovom KULTURA PARKIRANJA • Organizacija – Tehnologija – Ekonomika – Ekologija – Pravo •, predstavljeni su u osam međusobno povezanih dijelova koji predstavljaju logičnu cjelinu. U prvom dijelu, UVODU, definiran je znanstveni problem istraživanja, predmet i objekti istraživanja, postavljena je znanstvena hipoteza s pomoćnim hipotezama, navedeni su svrha i ciljevi istraživanja, dana je ocjena dosadašnjih istraživanja, navedene su znanstvene metode te je obrazložena struktura ove edicije. U drugom dijelu s naslovom ZAŠTO JE PARKIRANJE PROBLEM 21. STOLJEĆA obrađene su tri tematske jedinice: automobili kao osnovni uzročnici problema parkiranja, temeljne značajke parkiranja i parkirališta te utjecaj parkiranja na razvoj gradova. PROSTOR ─ TEMELJNI ČIMBENIK RACIONALNOG ORGANIZIRANJA PARKIRANJA U GRADOVIMA, naslov je trećeg dijela. U tom su dijelu rezultati istraživanja predočeni u šest tematskih jedinica: ulična (otvorena) parkirališta, izvan ulična (zatvorena) parkirališta, osnovni principi planiranja površina za posebne korisnike parkirališta, dimenzioniranje optimalne veličine parkirališta, utjecaj parkiranja na sigurnost cestovnog i pješačkog prometa i pravna osnova naplate parkiranja. Četvrti dio ima naslov ZNAČENJE GARAŽNO-PARKIRNIH OBJEKATA ZA PARKIRANJE. Rezultati su istraživanja u ovom dijelu predstavljeni u tri tematske jedinice: uloga garažno-parkirnih objekata u funkciji rješavanja problema parkiranja, zatim projektiranje, oblici građenja i oprema garažno-parkirnih objekata i ekonomska opravdanost ulaganja u garažno-parkirne objekte. Iznimna je pozornost posvećena petom dijelu s naslovom SUVREMENE KONCEPCIJE I TEHNOLOGIJE RJEŠAVANJA PROBLEMA PARKIRANJA. U tom su dijelu elaborirane pet tematskih jedinica: inteligentni transportni sustavi u funkciji kvalitetnijeg parkiranja, javni gradski putnički prijevoz ─ čimbenik rješavanja problema parkiranja, parkiraj i koristi ("Park  Ride") sustav u funkciji parkiranja na izvan uličnim parkiralištima, dijeljenje automobila – uloga, mogućnosti i perspektive u rješavanju problema parkiranja, "car sharing" u funkciji zajedničkog korištenja automobila i "carpooling" kao oblik dijeljenja automobila. U šestom dijelu s naslovom PARKIRANJE U FOKUSU ODRŽIVOG PROMETA U GRADOVIMA, obrazložene su u pet tematskih jedinica: analiza politike parkiranja u funkciji održivog prometa u gradovima, standardi planiranja parkiranja u funkciji održivog razvitka gradova, stručna udruženja za parkiranje, ekološki aspekti parkiranja automobila i pretpostavke o parkiranju za 21. stoljeće. Posebna se pozornost posvećuje sedmom dijelu s naslovom STRATEGIJA I POLITIKA PARKIRANJA U GRADU RIJECI. Rezultati istraživanja predstavljeni su u tri tematskih jedinica: značajke parkiranja u Gradu Rijeci, uloga politike parkiranja u rješavanju problema parkiranja u Gradu Rijeci te pretpostavke rješavanja problema parkiranja u Gradu Rijeci u budućnosti. U osmom dijelu, ZAKLJUČKU, sustavno se i koncizno formuliraju i prezentiraju najvažniji rezultati znanstvenih istraživanja, koji su opširnije elaborirani u knjizi, a kojima su dokazane postavljena znanstvena hipoteza i pomoćne hipoteze. Da bi određene postavke što zornije bile ilustrirane, u tekst ove znanstvene edicije ukomponirane su brojne tablice, grafikoni, sheme, fotografije, primjeri i zemljovidi. Na kraju djela nalaze se sažeci (tj. sažetak i summary), navedeni su prilozi, korišteni bibliografski izvori, popis tablica, popis grafikona, popis shema, popis fotografija, popis primjera, popis zemljovida, kazalo imena, kazalo pojmova, kazalo kratica te bilješka o autoru.

Parkiranje; organizacija; tehnologija; ekonomika; ekologija; pravo

nije evidentirano

engleski

Culture of parking: organization, technology, economics, ecology, law

nije evidentirano

parking; organization; technology; economics; ecology; law

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Rijeka: IQ PLUS

2012.

978-953-95705-4-3

786

objavljeno

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport