Korupcija i povjerenje (CROSBI ID 8813)

Kregar, Josip ; Sekulić, Duško ; Šporer, Željka Korupcija i povjerenje. Zagreb: Centar za demokraciju i pravo Miko Tripalo ; Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010

Kregar, Josip ; Sekulić, Duško ; Šporer, Željka

Korupcija i povjerenje

Knjiga Korupcija i povjerenje istražuje i analizira probleme raširenosti korupcije u Hrvatskoj i povjerenja građana u ključne institucije u državi. U poglavlju „Korupcija: neznanje nije opravdanje“ J. Kregar pokušava odgovoriti na nekoliko pitanja i dati određene zaključke izvedene iz višegodišnjeg istraživanja problema korupcije u Republici Hrvatskoj. Pitanja na koja Kregar nastoji dobiti (ili dati) odgovor jesu: postoji li uopće korupcija, koliko je ona raširena u društvu i što učiniti s ciljem njezina otklanjanja? Nastavak rada autor je nastojao utemeljiti na analizi i usporedbi istraživanja korupcije koristeći se ponajprije podacima iz indeksa percepcije korupcije, longitudinalno ih prateći te ih uspoređujući s državama u okruženju. Zaključak je da je problem korupcije u Hrvatskoj aktualan, ali da istodobno situacijDuško Sekulić u svojemu poglavlju uspoređuje dva istraživanja koja su se bavila percepcijom korupcije – iz 2004. i 2010. godine – posebno se osvrćući na problem povezanosti korupcije i državnih službi. Sekulić je pritom analizirao i utjecaj percepcije korupcije na glasovanje tijekom predsjedničkih izbora 2010. godine, pokazujući snažnu korelaciju između percepcije korupcije i glasovanja za pojedinoga kandidata. Na tu se analizu nastavlja proučavanje pitanja utjecanja percepcije korupcije na razinu povjerenja građana u institucije, što je tema posljednjeg poglavlja kojemu su autori Duško Sekulić i Željka Šporer. Analiza rezultata dvaju istraživanja pokazuje varijacije u pogledu povjerenja u određene institucije, ali i određenu stabilnost u odnosu građana (ispitanika) spram pojedinih institucija nije lošija nego u drugim europskim državama.

korupcija; povjerenje u institucije

Corruption and Trust

corruprion; trust in institutions