Plaćeni izvori obavijesti i paradoks tzv. društva znanja (CROSBI ID 45080)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Hebrang, Branko
hrvatski
Plaćeni izvori obavijesti i paradoks tzv. društva znanja
U članku se obrazlaže teza o utjecaju obavijesti za masovne medije koje pripremaju službe za odnose s javnošću s integriranim diskursom uvjeravanja i promidžbe u funkciji planiranog, po nalogu principala ili klijenta, upravljanja javnim znanjem. Problematično jest kada predloženi prikaz objekata, odnosa i društvenih procesa te službe nije u skladu s onim što se dogodilo u stvarnosti pa se u masovnim medijima pronose pseudoobavijesti koje postaju javno znanje u suprotnosti s načelima informacijske i komunikacijske znanosti, etike masovnih medija pa i pravnog poretka. Nametnuto brisanje granica između odnosa s javnošću i novinarstva razara vrijednosti iz pretpostavljenoga modela društvene odgovornosti medija. Umjesto javnoga dijaloga u masovnim medijima o važnim društvenim pitanjima diskutira se o pogrješnim obavijestima, dezinformacijama i pseudodogađajima što vodi u zabludu. Tako se stvara iluzija društvenog dijaloga koji bez istine ne vodi k slobodi i dobrobiti za društvenu zajednicu. Paradoksalno je što u javnom dijalogu društva znanja vodeći komunikacijski sustavi novinarstva/masovnih medija i odnosa s javnošću ne razmjenjuju istinite već pseudoobavijesti kao korisne informacije.
masovni mediji, javno znanje, odnosi s javnošću, preventivna cenzura, uvjeravanje, promidžba, pseudodogađaji
nije evidentirano
engleski
Paid Information Sources and the „Knowledge Society“ Paradox
nije evidentirano
mass media, public knowledge, public relations, preventive censorship, persuasion, promotion, pseudo events
nije evidentirano
Podaci o prilogu
13-28.
objavljeno
Podaci o knjizi
Komunikacija i mediji u krizi
Labaš, Danijel
Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu
2011.
978-953-7823-00-9