Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Novi pristup projektiranju sanacije asfaltnih kolnika autocesta (CROSBI ID 45428)

Prilog u knjizi | stručni rad

Šimun, Miroslav ; Škerlj, Soren ; Popović, Barbara ; Rukavina, Tatjana Novi pristup projektiranju sanacije asfaltnih kolnika autocesta // Projektiranje prometne infrastrukture / Lakušić, Stjepan (ur.). Zagreb: Zavod za prometnice Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 347-388

Podaci o odgovornosti

Šimun, Miroslav ; Škerlj, Soren ; Popović, Barbara ; Rukavina, Tatjana

hrvatski

Novi pristup projektiranju sanacije asfaltnih kolnika autocesta

Projektiranju sanacije kolničkih konstrukcija cestovnih prometnica dosad se općenito nije posvećivalo dovoljno pažnjeiako se radi o vrlo kompleksnom problmu kako s aspekta odabira tehnologije tako i s aspekta odabira materijala koji će se pri sanaciji upotrebljavati. U radu opisanim projektom bila su obuhvaćena brojna ispitivanja temeljem kojih je dobivena jasna slika stanja kolničke konstrukcije i podloge i koja je mogla poslužiti kao pouzdana osnova za procjenu preostalog životnog vijeka kolničke konstrukcije i za dimenzioniranje potrebnih debljina novih slojeva konstrukcije. Istražni radovi izvedeni su nerazornim i razornim metodama. Primjenom nerazornih metoda napravljen je detaljan vizualni pregled stanja kolničke konstrukcije, mjerenje ravnosti voznih i pretjecajnih trakova te mjerenje hvatljivosti kolnika. U svrhu određivanja modula elastičnosti slojeva kolničke konstrukcije snimljene su debljine slojeva kolničke konstrukcije GPR uređajem (Ground Penetrating Radar) te su napravljena mjerenja nosivosti uređajem s padajućim teretom FWD (Falling Weight Deflectometer). Moduli elastičnosti slojeva i debljine slojeva kolničke konstrukcije korišteni su pri proračunu vijeka trajanja postojeće kolničke konstrukcije kao i za odabir načina sanacije. Jedina primijenjena razorna metoda bilo je uzorkovanje asfaltnih slojeva kolničke konstrukcije radi kontrolnog određivanja debljina asfaltnih slojeva te određivanja svojstava postojećeg asfalta laboratorijskim ispitivanjem. Pokazalo se da je prilikom obrazloženja uzroka nastalih oštećenja te donošenja odluke o dubini i tipu zahvata potrebno imati podatke o kvaliteti donjih nosivih slojeva i podloge kolničke konstrukcije dobivene geomehaničkim istražnim bušenjima i laboratorijskim ispitivanjem uzorkovanih materijala, ali samo na onim mjjestima za koja rezultati ispitivanja nerazornim metodama pokažu da su kritična. Kombinacijom suvremenih metoda procjene stanja kolnika s klasičnim geomehaničkim i laboratorijskim ispitivanjima otvara se mogućnost primjene novog pristupa i metoda projektiranja sanacija kolničkih konstrukcija, bilo da se radi o zamjenama pojedinih slojeva ili o klasičnim pojačanjima, te se otvara mogućnost pronalaženja pouzdanijih rješenja i za investitora i za korisnike cesta.

projektirenje sanacije kolnika, nerazorna ispitivanja, nosivost kolničke konstrukcije, preostali vijek trajanja

nije evidentirano

engleski

New approach to the design of rehabilitation of asphalt pavement on highway

nije evidentirano

pavement rehabilitation design, nondestructive testing, pavement capacity, remaining lifetime

nije evidentirano

Podaci o prilogu

347-388.

objavljeno

Podaci o knjizi

Projektiranje prometne infrastrukture

Lakušić, Stjepan

Zagreb: Zavod za prometnice Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

2011.

978-953-6272-40-2

Povezanost rada

Građevinarstvo