Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Istraživanje publika (CROSBI ID 45466)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Čuvalo, Antonija Istraživanje publika // Uvod u medije / Peruško, Zrinjka (ur.). Zagreb: Jesenski i Turk, 2011. str. 265-289

Podaci o odgovornosti

Čuvalo, Antonija

hrvatski

Istraživanje publika

Istraživanja publike možemo podijeliti, ovisno o tome kakvo je shvaćanje publike i komunikacijskog procesa u temelju pojedinog teorijskog pristupa, na voluntaristička i deterministička. Voluntaristički teorijski i istraživački pristupi medijsku publiku definiraju kao aktivne sudionike komunikacijskog procesa, dok deterministički publike definiraju kao pasivne primatelje unaprijed definiranih medijskih poruka. Osim toga, razlikujemo pristupe koji komunikacijski proces shvaćaju linearno, kao proces u kojem medijske poruke idu od pošiljatelja do primatelja direktno i u više ili manje neizmijenjenom obliku (linearni komunikacijski model), od onih koji ga shvaćaju kao izgradnju značenja. Alternativa linearnom ili transmisijskom komunikacijskom modelu je ciklički ili konstruktivistički komunikacijski model koji se još naziva i semiotički (Birminghamska škola kulturnih studija, studije recepcije (reception studies) i tzv. reader-response studies). I komercijalna (tržišna) i znanstvena istraživanja temelje se na znanstvenoj metodologiji. Znanstvena metoda slijedi nekoliko jednostavnih koraka koji uključuju: odabir problema, proučavanje postojećih istraživanja i teorija relevantnih za odabrani problem, razvijanje hipoteza ili istraživačkih pitanja, odabir metodologije i dizajniranje istraživanja primjereno istraživačkom problemu, selekciju ispitanika, prikupljanje relevantnih podataka, analizu, interpretaciju i prezentaciju rezultata. U komercijalna istraživanja publika ubrajamo, npr., mjerenje „rejtinga“ programa televizijskih (npr. metodom people metera) ili radijskih stanica, „tiraža“ i čitanosti tiskanih medija, posjeta kinodvoranama, brojanje prolaska vozila ili pješaka pored različitih vrsta oglasnih plakata uz prometnice ili na gradskim ulicama itd. Svrha ovakvih tržišnih istraživanja publika je utvrditi kakav je odaziv publika na ponuđene medijske sadržaje u kvalitativnom i/ili kvantitativnom smislu, kolika je publika nekog medijskog sadržaja, kakva su njena socio-demografska obilježja i životni stilovi, što publika misli o televiziji, radiju, pojedinim radijskim i televizijskim programima i sadržajima, o novinama, časopisima i knjigama koje čitaju.

istraživanje publika, znanstvena metoda, komunikacijski proces

nije evidentirano

engleski

Audience research

nije evidentirano

audience research, scientific method, communication process

nije evidentirano

Podaci o prilogu

265-289.

objavljeno

Podaci o knjizi

Uvod u medije

Peruško, Zrinjka

Zagreb: Jesenski i Turk

2011.

978-953-222-3828

Povezanost rada

Sociologija