Analiza kvarova dizelskog motora brodskog porivnog sustava (CROSBI ID 180944)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bukša, Ante ; Martinović, Dragan ; Vidaković, Mario
hrvatski
Analiza kvarova dizelskog motora brodskog porivnog sustava
Iz dnevnika stroja za istraživanje korišteni su izvorni operativni podaci o kvarovima i akciji održavanja kod prekida operacije dizelskog motora (porivnog stroja) za vrijeme plovidbe (tijekom dvadeset i četiri sata) u vremenskom razdoblju od trinaest godina. Analizom zastoja (evidentiranih ciklusa kvarova) definiraju se značajne komponente koje najviše odlaze u eksploataciji. Tu spadaju ispušni ventil, rasprskač i pumpa goriva. Najugroženija komponenta porivnog sustava (dizelskog motora) je ispušni ventil s najvećom stopom kvara. Autori predlažu da bi se povećala operativnost i sigurnost plovidbe brodom potrebno je smanjiti učinak kvara značajnih komponenti brodskog pogona, koje najviše odlaze u eksploataciji. To se postiže izborom kvalitetetnije komponente i boljim održavanjem tj. podešavanjem koncepta održavanja.
porivni sustavi; dizelski motor; analiza kvarova; značajne komponente; ispušni ventil; održavanje
Rad je uveden u bazu podataka BMT (British Maritime Technology), Accession number: 2010051074.
engleski
Failures analysis of diesel engine ship propulsion system
Iz dnevnika stroja za istraživanje korišteni su izvorni operativni podaci o kvarovima i akciji održavanja kod prekida operacije dizelskog motora (porivnog stroja) za vrijeme plovidbe (tijekom dvadeset i četiri sata) u vremenskom razdoblju od trinaest godina. Analizom zastoja (evidentiranih ciklusa kvarova) definiraju se značajne komponente koje najviše odlaze u eksploataciji. Tu spadaju ispušni ventil, rasprskač i pumpa goriva. Najugroženija komponenta porivnog sustava (dizelskog motora) je ispušni ventil s najvećom stopom kvara. Autori predlažu da bi se povećala operativnost i sigurnost plovidbe brodom potrebno je smanjiti učinak kvara značajnih komponenti brodskog pogona, koje najviše odlaze u eksploataciji. To se postiže izborom kvalitetetnije komponente i boljim održavanjem tj. podešavanjem koncepta održavanja.
propulsion system; diesel-engine; failures analysis; significant components; exhaust valve; maintenance
Rad je uveden u bazu podataka BMT (British Maritime Technology), Accession number: 2010051074.
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano