Nadogradnja postojećih aplikacija za održavanje knjižnih dijelova katastarskih operata u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 583917)

Marinović, Davorin ; Vučić, Nikola Nadogradnja postojećih aplikacija za održavanje knjižnih dijelova katastarskih operata u Republici Hrvatskoj // IV. Hrvatski kongres o katastru s međunarodnim sudjelovanjem / Damir Medak, Boško Pribičević, Jožef Delak (ur.). Zagreb: Hrvatsko geodetsko društvo, 2010. str. 93-102

Marinović, Davorin ; Vučić, Nikola

Nadogradnja postojećih aplikacija za održavanje knjižnih dijelova katastarskih operata u Republici Hrvatskoj

U ovom radu prikazan je rad na standardizaciji knjižnog dijela katastarskih operata sukladno novom Zakonu o državnoj izmjeri i katastru nekretnina (Narodne novine broj 16/2007) te brojnim pravilnicima donesenim uz taj Zakon, a posebno sukladno Pravilniku o katastru zemljišta (Narodne novine broj 84/2007) i Pravilniku o parcelacijskim i drugim geodetskim elaboratima (Narodne novine broj 86/2007). U Republici Hrvatskoj ima 112 katastarskih ureda (20 Područnih ureda za katastar i 92 Ispostave) koji su u sustavu Državne geodetske uprave. Također, u Republici Hrvatskoj postoji i Gradski ured za katastar i geodetske poslove grada Zagreba koji nije u sustavu Državne geodetske uprave, ali se Zakon o državnoj izmjeri i katastru nekretnina i tom zakonu pripadajući pravilnici odnose i na rad tog katastarskog ureda. Knjižni dijelovi katastarskih operata za one katastarske urede koji su u sustavu DGU vode se na aplikativnim rješenjima tvrtki IGEA d.o.o. iz Varaždina i MCS d.o.o. iz Strahoninca. Knjižni dijelovi katastarskih operata za Gradski ured za katastar i geodetske poslove Grada Zagreba vode se na aplikativnom rješenju agencije za podršku informacijskim sustavima i informacijskim tehnologijama (tvrtka APIS IT d.o.o. iz Zagreba). Gore navedene tvrtke dugi niz godina prisutne su u sustavu DGU te u Gradskom uredu za katastar i geodetske poslove sa svojim aplikacijama za vođenje knjižnih dijelova katastarskog operata. Navedeni novi Zakon iziskivao je brojne promjene na postojećim aplikativnim rješenjima. U ovom radu biti će opisane važnije promjene i novosti koje se uvode u te aplikacije sukladno već spomenutim propisima.

katastar; Zakon; Pravilnik; standardizacija

Upgrading existing applications to maintain parts of the cadastral registry in the Republic of Croatia

cadastre; law; bylaw; standardization