Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Između vrijednosti obrazovanja i negativnog sociokulturnog nasljeđa (CROSBI ID 181245)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Šundalić, Antun ; Pavić, Željko Između vrijednosti obrazovanja i negativnog sociokulturnog nasljeđa // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 20 (2011), 4(114); 943-965. doi: 0.5559/di.20.4.02

Podaci o odgovornosti

Šundalić, Antun ; Pavić, Željko

hrvatski

Između vrijednosti obrazovanja i negativnog sociokulturnog nasljeđa

Unatoč složenosti pojma meritokracije, u meritokratskim bi društvima društveni položaj i društvene nagrade trebali biti usko povezani sa stupnjem obrazovanja kojega pojedinci imaju. U hrvatskom je društvu nemeritokratsko, koruptivno ponašanje vrlo izraženo, a objašnjenja njegovih uzroka kreću se od ukazivanja na nepovoljno sociokulturno nasljeđe (tradicionalna seljačka kultura, socijalizam), do racionalne adaptacije na društvenu stvarnost. U ovome se radu, na osnovu istraživanja prihvaćenosti vrijednosti obrazovanja kao mehanizma društvene selekcije i nagrađivanja te prihvaćanja koruptivnih načina dolaženja do društvenog uspjeha, pokušava utvrditi u kojoj se mjeri još uvijek može govoriti o negativnom utjecaju sociokulturnog nasljeđa. Istraživanje rađeno na prigodnom uzorku studenata Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku početkom 2011. godine pokazalo je da ispitanici smatraju da se procesi zauzimanja društvenih položaja odvijaju nemeritokratski. Međutim, kod samih ispitanika istovremeno prevladava meritokratski svjetonazor, dok se manji dio njih adaptirao na društvenu stvarnost istovremeno prihvaćajući vrijednost obrazovanja, ali iskazujući i prihvaćanje koruptivnog ponašanja. Imajući u vidu da se kod većine onih koji su spremni na koruptivno ponašanje pojavljuje vrijednosna disonanca, autori zaključuju da u pozadini ove spremnosti vjerojatno stoji racionalna adaptacija na realnost.

obrazovanje; meritokracija; vrijednosna disonanca; društvene vrijednosti; korupcija

nije evidentirano

engleski

Between the Value of Education and Negative Socio-Cultural Legacy

nije evidentirano

education; meritocracy; value dissonance; social values; corruption

nije evidentirano

Podaci o izdanju

20 (4(114))

2011.

943-965

objavljeno

1330-0288

0.5559/di.20.4.02

Povezanost rada

Sociologija

Poveznice
Indeksiranost