3D modeliranje i generiranje oblaka točaka pomoću Autodesk ImageModeler-a i Photo Scene editor-a (CROSBI ID 182670)

Prilog u časopisu | stručni rad

Baričević, Sergej ; Žižić, Ivan 3D modeliranje i generiranje oblaka točaka pomoću Autodesk ImageModeler-a i Photo Scene editor-a // Ekscentar, 5 (2011), 14; 50-55

Baričević, Sergej ; Žižić, Ivan

3D modeliranje i generiranje oblaka točaka pomoću Autodesk ImageModeler-a i Photo Scene editor-a

U geodetskoj struci se za rješavanje praktičnih zadataka uglavnom koriste već isprobane metode s poznatom vodiljom »ne točnije od onog što se traži« uz što niže troškove. Zbog navedenih razloga upotreba fotogrametrijskih kamera za rješavanje jednostavnijih zadataka nije bila opcija. Razvojem digitalnih fotografskih kamera i računalnog softvera za modeliranje snimljenog realiteta razvila se nova grana geodezije, usko vezana uz računalno 3D modeliranje snimljenih objekata iz fotografija. Modeliranje u obliku računalne animacije predstavlja proces kreiranja površina s trodimenzionalnim svojstvima unutar računala, radi kasnijeg renderiranja u sliku ili niz slika. Modeliranje spada među najzahtjevnije oblike bavljenja računalnom grafikom i vizualizacijom. Zbog velikog broja parametara koji utječu na izgled završnog modela ili renderera teško je postići realne prikaze objekata. Prilikom grafičke vizualizacije tri su osnovne vrste 3D modela: žičani (engl. wireframe), plošni (engl. surface) i čvrsti (engl. solid) model. Postoji još jednu zasebnua vrsta proizvoda koja je rezultat procesa modeliranja, a to je oblak točaka (engl. point cloud). Autodesk je prepoznao mogućnost razvoja svojih programa za modeliranje i generiranje oblaka točaka koristeći fotografiju pa je proizveo niz računalnih programa upravo za te namjene. Najpopularniji su: Autodesk ImageModeler i Photo Scene Editor. Za potrebe ovog članka izrađena su dva primjera, po jedan za svaki od dva prethodno spomenuta softvera, u kojima se istaknuti samo neki od alata koje sadrže.

3d ; modeliranje

3D modeling and generation of point cloud using Autodesk ImageModeler and Photo Photo Editor

3d ; modeling