Rekonstrukcija željezničkih mostova-iskustva iz Irske (CROSBI ID 46159)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Bekić, Damir ; Kerin, Igor
hrvatski
Rekonstrukcija željezničkih mostova-iskustva iz Irske
Morfološke promjene korita vodotoka mogu imati vrlo važnu ulogu za stabilnost mosta a time i za funkcionalnost željezničkog prometa u cjelini. Uzroci erozije vodotoka bitno ovise o morfološkim karakteristikama korita (prirodan vodotok, reguliran vodotok), materijalu dna i obala korita, lokalnim uvjetima dionice vodotoka oko mosta (ravna dionica, dionica u zavoju), konstrukciji mosta koja je u doticaju s vodom, itd. Do rušenja mosta uglavnom dolazi za vrijeme poplava i kada se superponira djelovanje više negativnih čimbenika. Pouzdano projektiranje donjeg ustroja mosta stoga nije moguće bez poznavanja lokalnih hidrološko- hidrauličkih uvjeta toka na mostu kao niti bez uvažavanja globalnih hidromorfoloških značajki toka. Prilikom rekonstrukcije mostova ili izgradnje mostova često se postavljaju zahtjevi za regulaciju vodotoka oko mosta, a ponekad je regulacija vodotoka i zaštita od erozije glavni razlog rekonstrukcije mosta. U ovom radu prikazuju se iskustva pri rekonstrukciji tri željeznička mosta u Irskoj.
erozija oko mostova, oblaganje korita, riječna hidraulika
nije evidentirano
engleski
Reconstruction of railway bridges-experiences from Ireland
nije evidentirano
bridge scour, scour protection, river hydraulics
nije evidentirano
Podaci o prilogu
119-156.
objavljeno
Podaci o knjizi
Građenje prometne infrastrukture
Lakušić, Stjepan
Zagreb: Zavod za prometnice Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
2012.
978-953-6272-48-8