Hrvatski medijski sustav između refleksivne modernizacije i medijatizacije: societalna i institucionalna analiza (CROSBI ID 187017)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bilić, Paško
hrvatski
Hrvatski medijski sustav između refleksivne modernizacije i medijatizacije: societalna i institucionalna analiza
U posljednja dva desetljeća hrvatsko je društvo prolazilo kroz značajnu društvenu transformaciju i promjene u svim aspektima društvenog života. Specifično lokalne društvene promjene na složene su se načine isprepletale sa širim društvenim procesima. U tom je kontekstu medijski i komunikacijski sustav rijetko promatran integrativno ili kao središnji dio tih društvenih procesa. Cilj je rada analizirati societalne i institucionalne promjene medijskog sustava, odnosno društveno-političke promjene i promjene tržišta i tehnološkog razvoja, kroz prizmu dviju suvremenih društvenih meta-teorija: refleksivnu modernizaciju i medijatizaciju. U tome se kontekstu iznose podaci o brojnosti medija, strukturi vlasništva i dosezima u publikama te analize službenih dokumenata u pregovorima s Europskom unijom. Pojedine ključne promjene medijskog sustava koje se analiziraju jesu institucionalne promjene javnog servisa, liberalizacija i privatizacija tržišta kao pomicanje sfera javnoga i privatnoga, promjena paradigme dominantnoga medijskog sadržaja i posljedična komercijalizacija medijskog prostora, različiti utjecaj Europske unije te povećana uloga interneta i novih medija u medijskome i komunikacijskome sustavu. Upravljačke odluke u medijskom sustavu proizvode nenamjeravane posljedice dok se istovremeno različiti društveni procesi prilagođavaju medijima koji zauzimaju sve važniju društvenu ulogu. Uslijed takvih promjena mijenja se sustav koordinata nacionalnog sustava koji je sada u potpunosti otvoren transnacionalnim procesima.
refleksivna modernizacija; medijatizacija; javni servis; liberalizacija tržišta; Europska unija
nije evidentirano
engleski
Croatian media system between reflexive modernization and mediatization: societal and institutional analysis
nije evidentirano
reflexive modernization; mediatization; public service; market liberalization; European union
nije evidentirano
Podaci o izdanju
21 (4)
2012.
821-842
objavljeno
1330-0288
10.5559/di.21.4.01