Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Opravdanost ugradnje i princip rada uređaja za ponovno ukapljivanje prirodnog plina na brodu (CROSBI ID 187068)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Kukuljan, Damir ; Bernečić, Dean ; Orović, Josip Opravdanost ugradnje i princip rada uređaja za ponovno ukapljivanje prirodnog plina na brodu / The LNG Reliquefaction Plant – Operating principle and justifiability of its installation on board ships // Pomorstvo : scientific journal of maritime research, 26 (2012), 1; 215-226

Podaci o odgovornosti

Kukuljan, Damir ; Bernečić, Dean ; Orović, Josip

hrvatski

Opravdanost ugradnje i princip rada uređaja za ponovno ukapljivanje prirodnog plina na brodu

Sustav za ukapljivanje se koristi na novijim brodovima za prijevoz prirodnog ukapljenog plina (LNG). Moguće ga je koristiti u kombinaciji s dvotaktnim sporookretnim brodskim motorima, četverotaktnim srednjookretnim brodskim motorima te plinskim turbinama, ali s obzirom na trenutni stupanj iskoristivosti dvotaktni sporookretni brodski motori imaju primat. U radu je opisan princip rada uređaja za ukapljivanje te uloga glavnih komponenti. Analiziran je proces ukapljivanja te upravljački sustav samog procesa. Napravljena je i komparativna analiza uštede na gorivu u slučaju kada brod izgara samo teško gorivo, samo prirodni plin ili koristi kombinirano izgaranje. Također je napravljena kratka usporedba iskoristivosti današnjih LNG brodova s parnoturbinskim postrojenjem i broda s novom generacijom dvotaktnih sporookretnih brodskih motora koji mogu izgarati plin, a koja se planira koristiti ne samo na LNG brodovima, već i na ostalim brodovima koji zahtijevaju veće pogonske snage. Do sada su ograničavajući čimbenici bili neadekvatna i relativno nesigurna tehnologija ubrizgavanja prirodnog plina u motor, cijene jednog i drugog goriva te cijena samog uređaja za ukapljivanje. Uređaj za ukapljivanje prirodnog plina u kombinaciji s novom generacijom sporookretnih brodskih dizelskih motora s elektroničkom kontrolom ubrizgavanja zasigurno ima budućnost.

uređaj za ukapljivanje ; prirodni ukapljeni plin ; dvotaktni sporookretni motori ; parne turbine

nije evidentirano

engleski

The LNG Reliquefaction Plant – Operating principle and justifiability of its installation on board ships

Sustav za ukapljivanje se koristi na novijim brodovima za prijevoz prirodnog ukapljenog plina (LNG). Moguće ga je koristiti u kombinaciji s dvotaktnim sporookretnim brodskim motorima, četverotaktnim srednjookretnim brodskim motorima te plinskim turbinama, ali s obzirom na trenutni stupanj iskoristivosti dvotaktni sporookretni brodski motori imaju primat. U radu je opisan princip rada uređaja za ukapljivanje te uloga glavnih komponenti. Analiziran je proces ukapljivanja te upravljački sustav samog procesa. Napravljena je i komparativna analiza uštede na gorivu u slučaju kada brod izgara samo teško gorivo, samo prirodni plin ili koristi kombinirano izgaranje. Također je napravljena kratka usporedba iskoristivosti današnjih LNG brodova s parnoturbinskim postrojenjem i broda s novom generacijom dvotaktnih sporookretnih brodskih motora koji mogu izgarati plin, a koja se planira koristiti ne samo na LNG brodovima, već i na ostalim brodovima koji zahtijevaju veće pogonske snage. Do sada su ograničavajući čimbenici bili neadekvatna i relativno nesigurna tehnologija ubrizgavanja prirodnog plina u motor, cijene jednog i drugog goriva te cijena samog uređaja za ukapljivanje. Uređaj za ukapljivanje prirodnog plina u kombinaciji s novom generacijom sporookretnih brodskih dizelskih motora s elektroničkom kontrolom ubrizgavanja zasigurno ima budućnost.

Reliquefaction plant ; liquefied natural gas (LNG) ; two-stroke slow-speed marine diesel engines ; steam turbines

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

26 (1)

2012.

215-226

objavljeno

1332-0718

1846-8438

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport

Poveznice
Indeksiranost