Osnovni pojmovi u sociologiji potrošnje (CROSBI ID 46813)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Peračković, Krešimir
hrvatski
Osnovni pojmovi u sociologiji potrošnje
U radu se prikazuju različiti pristup potrošnji u područjima sociologije, ekonomije, demografije i psihologije. Prvo poglavlje je o socio-ekonomskim aspektima potrošnje gdje se razmatraju pojmovi ponuda i potražnja, prozvodnja i potrošnja, prodaja i prodavač, trgovina i trgovački centar, potrošač i kupac te kupnja (kupovina) i shopping. U drugom poglavlju su prikazani demografski aspekti potrošnje u kojima se stanovništvo sagledava u funkciji proizvođača i potrošača. Treće je poglavlje o temeljnim sociološkim pristupima i konceptima potrošnje gdje se prikazuju obilježja potrošačkog društva te čimbenici njegovog nastanka i razvoja, potom neki klasični i suvremeni sociološki pristupi potrošnji počevši od Frankfurtske škole, Veblena i Packrada pa do Bourdieoua, Baudrillarda i Corrigana a na kraju se anlizira i razlika pojma potrošako društvo od pojma potrošačka kultura. Četvrto poglavlje donosi temeljne razlike u sociološkom i psihološkom pristupu potrošnji kroz usporedbu pojmova svrha i potreba. U zaključnom razmatranju su ponuđene sociološka definicija potrošnje (kao društvenog djelovanja) i definicija sociologije potrošnje koja pristupa potrošnji kao društvenom procesu, potrošačima kao društvenoj skupini i tržištu kao društvenom odnosu.
potrošnja, sociologija potrošnje, potrošačko društvo, potrošačka kultura
nije evidentirano
engleski
Basic Concepts in the Sociology of Consumption
nije evidentirano
consumption, sociology of c onsumption, consumer society, consumer culture
nije evidentirano
Podaci o prilogu
25-46.
objavljeno
Podaci o knjizi
Potrošačka kultura i konzumerizam
Čolić, Snježana
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar
2013.
978-953-7964-00-9