Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Osnovni pojmovi u sociologiji potrošnje (CROSBI ID 46813)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Peračković, Krešimir Osnovni pojmovi u sociologiji potrošnje // Potrošačka kultura i konzumerizam / Čolić, Snježana (ur.). Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2013. str. 25-46

Podaci o odgovornosti

Peračković, Krešimir

hrvatski

Osnovni pojmovi u sociologiji potrošnje

U radu se prikazuju različiti pristup potrošnji u područjima sociologije, ekonomije, demografije i psihologije. Prvo poglavlje je o socio-ekonomskim aspektima potrošnje gdje se razmatraju pojmovi ponuda i potražnja, prozvodnja i potrošnja, prodaja i prodavač, trgovina i trgovački centar, potrošač i kupac te kupnja (kupovina) i shopping. U drugom poglavlju su prikazani demografski aspekti potrošnje u kojima se stanovništvo sagledava u funkciji proizvođača i potrošača. Treće je poglavlje o temeljnim sociološkim pristupima i konceptima potrošnje gdje se prikazuju obilježja potrošačkog društva te čimbenici njegovog nastanka i razvoja, potom neki klasični i suvremeni sociološki pristupi potrošnji počevši od Frankfurtske škole, Veblena i Packrada pa do Bourdieoua, Baudrillarda i Corrigana a na kraju se anlizira i razlika pojma potrošako društvo od pojma potrošačka kultura. Četvrto poglavlje donosi temeljne razlike u sociološkom i psihološkom pristupu potrošnji kroz usporedbu pojmova svrha i potreba. U zaključnom razmatranju su ponuđene sociološka definicija potrošnje (kao društvenog djelovanja) i definicija sociologije potrošnje koja pristupa potrošnji kao društvenom procesu, potrošačima kao društvenoj skupini i tržištu kao društvenom odnosu.

potrošnja, sociologija potrošnje, potrošačko društvo, potrošačka kultura

nije evidentirano

engleski

Basic Concepts in the Sociology of Consumption

nije evidentirano

consumption, sociology of c onsumption, consumer society, consumer culture

nije evidentirano

Podaci o prilogu

25-46.

objavljeno

Podaci o knjizi

Potrošačka kultura i konzumerizam

Čolić, Snježana

Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar

2013.

978-953-7964-00-9

Povezanost rada

Sociologija