Priručnik za učinkovitu primjenu biljnih uređaja za pročišćavanje sanitarnih otpadnih voda (CROSBI ID 9763)

Autorska knjiga | priručnik

Malus, Davor ; Vouk, Dražen Priručnik za učinkovitu primjenu biljnih uređaja za pročišćavanje sanitarnih otpadnih voda. Zagreb: Građevinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012

Malus, Davor ; Vouk, Dražen

Priručnik za učinkovitu primjenu biljnih uređaja za pročišćavanje sanitarnih otpadnih voda

Ovaj priručnik u sažetom obliku opisuje "dobru praksu" primjene biljnih uređaja koji predstavljaju alternativno tehnološko rješenje za pročišćavanje sanitarnih otpadnih voda. Pojam „dobra praksa" može se definirati kao preuzimanje dosad zabilježenih pozitivnih iskustava pri vođenju budućih projekata. U konkretnom slučaju, preuzeta su pozitivna iskustva prikupljena na velikom broju biljnih uređaja koji uspješno funkcioniraju diljem svijeta. Ovim priručnikom istaknut će se brojna pozitivna iskustva te prezentirati u obliku odgovarajućih smjernica. Cilj je smjernica izbjeći ponavljanje negativnih iskustava u projektiranju, građenju, pogonu i održavanju biljnih uređaja. Ovaj je priručnik namijenjen svim dionicima, koji u bilo kojem segmentu imaju doticaj s biljnim uređajima (projektantima, predstavnicima nadležnih tijela državne uprave, predstavnicima lokalne uprave i samouprave, krajnjim korisnicima i dr.). Koncept priručnika temelji se na njegovoj podjeli u četiri osnovne cjeline. Prvi dio (Poglavlje 2), radi boljeg razumijevanja cjelokupne problematike biljnih uređaja, sadrži opis općih karakteristika razmatranog tehnološkog rješenja, uz podjelu biljnih uređaja na tipove, prikaz osnovnih elemenata od kojih se pojedini tip biljnog uređaja sastoji i opis njihovog rada. U drugom su dijelu (Poglavlje 3) sadržani određeni aspekti vezani uz planiranje izgradnje BU te oblikovanje i dimenzioniranje pojedinih elemenata od kojih se sastoje. Treći dio (Poglavlje 4) sadrži osnovne aspekte vezane uz izgradnju biljnih uređaja uz prikaz kronologije građenja za svaki od karakterističnih tipova biljnih uređaja. U posljednjem, četvrtom dijelu, (Poglavlje 5) dane su preporuke vezane uz pogon i održavanje izgrađenih biljnih uređaja.

biljni uređaj; otpadne vode; pročišćavanje

Code of good practice - Constructed wetlands for sanitary wastewater treatment

constructed wetland; wastewater; treatment